2011
ZO Azië
Milaan,Thailand,Hong Kong,Silversea Shadow Cruise, Singapore.

Silver Shadow

Hier gibt es noch mehr Bilder vom Schiff

Montag 28 Maerz Hong Kong, China - Haiphong, Vietnam 473 nautische Meilen.

Ein Taxi bringt uns zum Ocean Terminal was nur 5 Minuten fahren ist. 14.00 Uhr Einschiffung M/V Silver Shadow Hong Kong. 15.00 Uhr Lunch in La Terraza, was ein italienisches Restaurant ist im Heck von Deck 7. Wir sind auf dem gleichen Deck in Kabine 708. Mir ist es immer mehr schlecht, aber nicht vom auf einem Meer sein, sondern wahrscheinlich vom Fruehstueck, als ich ein ziemlich rohes Ei gegessen habe im Hotel.  Trotzdem reservieren wir einen Tisch fuer Dinner in La Terraza. Wir schauen uns jetzt erst Mal das ganze Schiff an, damit wir zurecht kommen. Irgendwann muessen wir in die Athenia Lounge zur Notfall Uebung. Mir ist es Hunde Elend. Gehe trotzdem noch mit Bernd Gesellschaft halten, aber ich muss Ihm verlassen. Lege mich aufs Bett.  Sally die Butlerin bringt eine Flasche Champagne, Chivas Whisky und eine Flasche Weisswein, aber mir ist Alles egal. Ich moechte heute sterben .....!

hier geht es mir noch einigermassen gut.... unsere Kabine
Die Silver Shadow wird getankt.

Deck 8

Notfalluebung ! Bloss nicht bewusstlos werden !

Shangri-La Hotel.Tschuess !

Dinsdag 29 Maart Op zee.

Ganzen tag auf See und abends formeller Abend ( Smoking und Abendkleid). Ich bin mit auf einer Galley Tour und es ist sehr interessant was fuer eine gigantische Kueche so ein Schiff hat. Mr. Foussier (Koch) hat uns Alles ausfuehrlich erklaert. Gemuese und Obst wird unterwegs frisch eingekauft. Der Lachs bringen sie mit aus Canada, anderer Fisch meistens frisch an Bord gebracht von Fischer, das Fleisch kommt aus USA und Neuseeland.

Woensdag 30 Maart Haiphong - Ha Long Bay 21 zeemijlen.

5.30 Uur aangekomen in de Halong Bucht. Langs vele eilanden gevaren tot aan de brug. Om 8.15 uur werden we door een junk opgehaald. We waren ongeveer 12 man en hadden veel plaats. We zijn ddor een deel van de Halong Bocht gevaren. Het is Es 15 graden, maar het regent niet. Het is hier een wondermooie wereld; wat een natuur ! Het is zo indrukwekkend ! Men kan dit eigenlijk niet beschrijven. Jammer dat er zoveel junks onderweg zijn met toeristen ! Om 11.15 uur weer aan boord en ´s middags Lunch in La Terraza met veel Wein. Siesta geslapen en foto´s bewerkt aan mijn laptop. ´s Avonds een informele avond en we varen nog 267 mijlen tot Chan May.

Donderdag 31 Maart Halong Bucht- Chan May 267 zeemijlen.

´s Morgens met de shuttle bus naar Hai Phong de derde grootste stad van Vietnam gelegen aan de Cam Rivier en we  und waehrend 3 Stunden besichtet.Um 13.15 Uhr Ausflug Red River Delta. War interessant aber sehr weit ( hin und zurueck 4 Stunden im Bus). Abends "casual".

Vrijdag 1 April  Chan May - Nha Trang 287 zeemijlen.

Aanlegmanoever Chan May. Ontbijt op de kamer en om 8.15 uur met de bus naar Hue. 2 Uur rijden in een oud en ongemakkelijk vortuig !  De gids was een vreselijke jonge man die geen moment zijn mond kon houden.  De citadel is heel interessant, maar we hadden jammer genoeg niet genoeg tijd om alles te zien.Op de markt hadden we ook nog wel een extra uur willen blijven. Dan een tempel, heel mooi, maar ook te weinig tijds Dan met een vreselijke kitschige boot over de  Perfume Rivier naar een nog vreselijker restaurant in een 4 sterren hotel. Buffet niet lekker. Alles bij elkaar zeker een uur tijd verloren  plus nog een half uur verplicht Shopping ! Dan werden we naar het graf van de tweede laatste koning Minh Mang gebracht waanzinnig ver weg te voet en als we er dan eindelijk waren zat de deur op slot en mochten we de begraafplaats niet zien. Nog weer 2 uur terug gereden via de Pass en om 17.15 uur eindelijk weer aan boord. Dat doen we nooit meer !

Fruehstueck in der Kabine. Unser schrecklicher Fuehrer. Der Flaggen Turm in Hue.
Die Citadel. Ausflugsboote beim Parfuem Fluss.
Thien Mu Pagoda Koenig Minh Mang Grab Koenig Minh Mang Grab

Zaterdag 2 April  Na Trang - Ho Chi Minh City 233 zeemijlen.

Om 5.30 uur ben ik alweer wakker, want het wordt alweer licht. Ik zit eerst maar een poosje op het balkon en er heerst een heerlijke temperatuur. Om 8.30 uur gaan we in La Terraza ontbijten bij ons op dezelfde verdieping. Daarna bezoeken we een lezing die meer dan een uur duurt en die gehouden wordt in de Observatorium Lounge door Jovanka en gaat over het metabolisme. Alles eigenlijk alleen reklame voor haar zelf, om naar haar toe te gaan om het vet te laten meten. We hebben geluncht in La Terraza en we lopen al om  11.30 uur de haven van Na Thrang binnen, i.p.v. om 12.30 uur. Om 13.15 uur zitten we in een kleine bus en maken een tour door Na Thrang ,wat een mooie badplaats is met vele hotels en een schitterend strand. We bezoeken een Cham Hindu Tempel en dan gaan we op een kleine boot die ons over de rivier naar een potten bakkerij brengt. Hier worden onze lievelings barbecues gemaakt die we ook uit Myanmar en Thailand kennen. De Vietnamezen kopen ieder jaat op 28 december een nieuwe. Dan varen we naar het zg. Ananas Eiland op bezoek bij een familie die 3 apen hebben, een paar vogels in een kooi en een paar honden.  Er wordt voor iedere persoon een kokosnoot geoffereerd.  We waren een kleine groep van 8 + 1 gids van Silversea en 1 vietnamese gids Wing, die erg aardig was en niet teveel geouwehoerd heeft ! We waren ook nog in een interessant 200 jaar oud huis wat erg mooi was. Het leek erg veel op dat huis wat we een keer in Burma bezocht hebben.  We krijgen bij het afscheid op de boot ieder nog een vietnamese hoed cadeau en om 17.00 uur waren we terug op het schip. De bestelde canapés en de champagne stonden ons al op te wachten in onze hut.

Zondag 3 April Ho Chi Minh City.

We zijn alweer om  5.30 uur wakker. Vannacht zijn we heel snel gevaren en het waren gisteravond heel grote golven  Om 8.00 uur kwam een piloot aan boord en sinds dan varen we op een rivier die de haveningang van Ho Chi Minh City oftewel Saigon is. Wir kommen dort um 12.00 an. Zuerst waren nur Palmenwaelder zu sehen, dann Fischer und jetzt Bootswerften und viele Schiffe aller Sorten. Gleich mit dem ersten Shuttle Bus zum Zentrum der Stadt, wo wir beim Rex Hotel raus gelassen werden. Wir laufen von dort aus zum Majestic Hotel, wo wir vor 2 Jahren gewohnt haben. Es ist noch gleich schoen, nur der Laden mit Taschen ist sehr kommerziell geworden und verkauft nur noch was man ueberall sieht. Schade. Wir laufen ueber die Dong Khoi zum wunderschoenen Postamt erbaut in 1891 waehrend der Franzoesischen Kolonialzeit und holen hier Briefmarken. Die Geschaefte von Dong Khoi sind auch nur fuer Turisten und haben unserer Meinung nach nichts was wir gerne haetten.Uns faellt auf dass sich die Gehwege und ueberhaupt die ganzen Bauten viel verbessert haben. Es wurde viel Neues angelegt und renoviert. Wir laufen weiter zum Ben-Thanh-Markt und kaufen ein Paar Kleinigkeiten. Es gibt viel Schrott und nichts echt Schoenes.Von hier aus gehen wir zu Fuss zurueck zum Schiff, damit man auch noch das echte Leben sieht von den Vietnamesen.

Rathaus 1902 ( Residenz Volkskomitee der Stadt) Theater Notre Dame Kirche
Hauptpost Hochzeit Pho 24 Restaurant
Schuhstrasse gegrillte Enten

Maandag 4 April Ho Chi Minh City-Singapore 603 zeemijlen.

´s Morgens zijn we met de shuttle bus meegereden naar het centrum en in om 13.00 uur liep ons schip alweer uit de haven. Vanavond was het een zg. formele avond op het schip.

Dinsdag 5 April

De hele dag op zee.

Woensdag 6 April

Wij zijn het eerst van boord om  08.15 uur. We moeten in de aankomsthal nog op onze koffers wachten. Als het zover is rijden laten we ons naar het Mandarin Oriental Hotel in Marina Square Singapore brengen. We hebben een totaal van 1884 zeemijlen gevaren.

Singapore

Boven

Home Home Reizen Reisroute Milaan Thailand Hong Kong Travelgids Foto Albums

Copyright © 1999-2011  Frannysworld, all rights reserved.