30. December

Aankomst in Singapore.

Nadat we gisteren om 19.30 uur in Frankfurt op het vliegbeld aangekomen zijn en we in het NH Hotel ingecheckt hebben, zijn we nog snel gaan winkelen, want die zijn nog tot om 22 uur open. Jammer genoeg zijn er nog geen zomerkleren te koop, maar ik vind op zaterdagochtend toch nog 2 blouses. We eten nog snel wat bij het Thai Restaurant Rama V naast het hotel. De volgende ochtend kopen we nog 2 zaklantaarns en een paar kleinigheden die we onderweg nog kunnen gebruiken en om 11.50 uur haalt ons de limousine van Emirates af. Een mooie mercedes S in een lange versie. De chauffeur rijdt met ons in de ondergrondse garage op het vliegveld en brengt onze bagage tot boven bij het loket van Emirates. Wat een service !

De lounge van Emirates is nieuw en schitterend. Er is veel keuze aan lekker eten en we kunnen wireless in het internet met onze laptop. Wie vliegen op tijd weg. Jammer een oud vliegtuig. Allebei onze stoelen funktioneren niet goed en veel andere passagiers hebben hetzelfde probleem. We reklameren, want bovendien heeft het diner 3 uur lang geduurd, waarvan het deesrt pas na 1 uur wachten kwam. De purserin schrijft onze namen op etc. en zal ervoor zorgen dat we bij de volgende vlucht geen kapotte stoelen krijgen ! In Dubai moeten we iets langer dan 3 uur in de lounge wachten, die direkt om zijn. De bagage zien we niet meer tot Singapore, dus daar zijn we vanaf. Nadat we al een uur in het vliegtuig zitten, vertrekken we pas ! We zijn echt teleurgesteld van de Business Class. De stoelen staan zo dicht op elkaar dat je bijna niet je benen kunt uit strekken als je ligt ! Als onze buren voor ons hun stoelen terug doen, vluchten we op de eerste rij in het midden, die helemaal leeg is, want ik heb al het gevoel gekregen dat ik onder deze mensen ga stikken.  Op deze plekken heb je echter het grote beeldscherm direkt voor je neus. Waarvoor dit goed is heb ik ook nog nooit begrepen, want iedereen heeft sowieso zijn eigen beeldscherm. Dit ding staat altijd aan en je hebt dat geflikker direkt voor je ogen, dus met slapen is weer moeilijk. Gedurende deze vlucht heb ik besloten dat de Emirates voor mij niet meer in vraag. Ze hebben de fantastische limousineservice, heel goed eten en iedereen is erg vriendelijk , maar de basics zijn er niet die je van een van de beste maatschappijen verwacht en dat zijn goede stoelen waar je een plat bed van kunt maken en een vrij nieuw toestel. Die hebben ze weliswaar besteld, maar wanneer komen die dingen dan eindelijk?

We komen toch nog op tijd in Singapore aan en worden al verwacht van weer een  mercedes met chauffeur, maar deze keer een model E. Wie krijgen kamer nummer 1125 in het Oriental Hotel en 's avonds gaan we om 20 uur in het MELT om Oudejaarsavond te vieren. Daar staat een fantastisch buffet opgebouwd. Er staat het lekkerste eten op ons te wachten, inklusief oesters, kreeften, jakobsmosselen en nog zo'n 100 specialitieten uit de hele wereld, Champagne Moet et Chandon, witte wijnen, rode wijnen  etc. etc. Om 22.00 uurr gaan we naar het terras bij het zwembad om het vuurwerk te zien, wat niet slecht is, maar ik vind dat van Moraira of Altea veel mooier. Doodmoe gaan we om 1 uur naar bed !

verder naar Myanmar

Singapore Deel 2

22 en 23 Januari

Singapore by night. Singapore by night. Lizzy and Wilfried.

verder naar Melbourne

Home Reisroute Singapore Myanmar Australie Melbourne Nieuw Zeeland Zuideiland Nieuw Zeeland Noordeiland Australie Sunshine Coast Australie Gold Coast Links