2010

Thailand Deel 1

Eiland Phuket

Zaterdag 23 Januari
Air Asia is een uitstekende airline. We komen om 2.30 pm in het Mission Hills Resort aan. Alle begroeten ons heel hartelijk en onze suite staat vol bloemen en er is vers fruit. We pakken onze koffers uit en blijven de rest van de dag in het hotel.
Hieronder foto's van onze suite.

bar living living decoration with towels
bedroom/Schlafzimmer/slaapkamer/dormitorio bedroom/Schlafzimmer/slaapkamer/dormitorio bedroom/Schlafzimmer/slaapkamer/dormitorio bathroom/Bad/badkamer/bano

Zondag 24 Januari
Om precies 10 uur brengt een jonge dame van Mastercar Rental de auto. Een hele mooie Hyandai Sonata. Deze is groter als een Mercedes E. Dacht niet toen ik hem bestelde dat hij zo groot zou zijn! Binnenin alles uit leer en wortelhout. Er zitten 39.000 kms. op, maar dat is voor Thailand weinig. Hij rijdt prima.

Maandag 25 Januari - Zondag 7 Februari.
Hier op het eiland Phuket is er niets kultureels wat interessant is, dus heb ik eigenlijk alleeen maar te zeggen, dat we hier absoluut vakantie houden. Dit doen wij eigenlijk nooit,want we gaan meestal op avontuur, dus dat is dan ook wel leuk. We doen niets anders dan naar het strand gaan om te zwemmen en te snorkelen bij het Nai Yang Beach ( Nationaal Park), uitstapjes maken met de auto, winkelen want alles is hier hartstikke goedkoop, golf spelen, lekker uit eten gaan ( wat overigens ook heel goedkoop is)  De tijd is omgevlogen en ikhoef er niet bij te zeggen, dat het weer ALTIJG fantastisch is; 32-35 graden en 's nachts 25 graden. Altijd schijnt de zon. We waren in de volgende restaurants eten:  h 2 keer bij een Italiaan Amalfi in Nai Harn wat helemaal in het zuiden ligt,2 keer in het Baan Ra Tree Restaurant in Nai Yang Beach, 3 keer hier in het Hotel, 1 keer in het Sweet Basil Restaurant in Bangtao Beach,1 keer onderweg aan het strand ook in het zuiden bij Cape Panwa, 1 keer bij Toto ( Italiaan) die bij de ingang van het Laguna Phuket Resort komt (Tel: +66 (0) 76 271 430) en de rest heb ik vergeten.Ik zal vanaf nu proberen iedere dag te schrijven, als ik niet te lui ben. We hebben tot nu toe golf gespeeld in Laguna en hier. Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan een Spa die Aerides Fitness & Spa heet hier 5 min. vandaan op de Thepkrasattree Road. We kregen een behandeling die bestond uit Thai Massage en daarna een massage met olie. Ze hebben 10 verschillende soorten olie en daar zoek je dan een vanuit. We hebben allebei citroengras genomen, want dat ruikt heerlijk.Je moet niet denken dat zo'n massage lekker is, want dat gaat er heel ruig aan toe. Af en toe dacht ik dat ze mijn botten zou kraken ! Het duurde 2,5 uur en je krijgt dan nog thee met koekjes . Alles is heel erg luxueus met een eigen ruimte voor 2 personen, met een sauna en jacuzzi voor 2. Zelfs een eigen toilet. Dat hele gedoe kost dan voor 2 personen 36 Euro.  Hier een paar foto's van de laatste weken:
Dinsdag 26 Januari

Ao Pao Marina Ao Pao Marina Auto Hyundai Sonata
  Ao Por Marina Ao Por Marina
Cape Panwa Cape Panwa Restaurant Cape Panwa

Woensdag 27 Januari

Nai Yang Beach  Bernd sitting on the Nai Yang Beach. Lunch. Thais bathing with their clothes on.

Donderdag 28 Januari

Golf at Mission Hills. Golf at Mission Hills. Golf at Mission Hills. Golf at Mission Hills.

Vrijdag 29 Januari

Zaterdag 30 Januari

Zondag 31 Januari

Hai Yang Beach. Beach Nay Yang Restaurant beach Nai Yang.

Maandag 1 Februari

Dinsdag 2 Februari

Woensdag 3 Februari

Donderdag 4 Februari

Near the airport. Looks like a pineapple. Near the airport. Near the airport.

Vrijdag 5 Februari

Golf in Laguna. Golf in Laguna. Lunch/dinner in Nai Thong Beach.

Zaterdag 6 Februari

Zondag 7 Februari

Maandag 8 Februari

Golf  Mission Hills.

Un caddie ( numero 12) en Mission Hills. Jugando al golf en Mission Hills.

Dinsdag 9 Februari
Vandaag heb ik problemen met het uploaden op de website. Ik kan niet vinden wie hier de schuld van is. 14.30-17.00 uur Massage hier in de buurt.Restaurant Romana 's avonds met Show.

Woensdag 10 Februari
Strand Nai Yang Beach.

Donderdag 11 Februari
Golf in Red Mountain. Click op foto's voor groter formaat.

Vrijdag 12 Februari
Op de beach gelegen in het National Park en 's avonds gegeten in Romana.
Opening of coco nuts. Nai Yang Beach Main Street. lekker veel vuilnis overal ! Nai Yang Beach Main Street.

Zaterdag 13 Februari
De Phuket Country Club Golfbaan gespeeld. We moesten lopen wat erg vermoeiend was. We hadden 2 caddies die er rare manieren op na hielden.... De baan is mooi, maar er zijn betere hier. Bij hole 9 lag er een hond in de bunker en hield zijn siesta tot Bernd een bal 2 meter van hem vandaan sloeg. Hij ging toen op zijn gemak in de linker hoek liggen van de bunker. Typisch Thai zou ik zeggen. 's Avonds gegeten in Nai Thong.

Zondag 14 Februari
Het is vandaah niet alleen Valentijnsdag in Thailand, maar voor de chinesen is het ook nog Nieuwjaar en die wonen er heel veel hier. Ze hebben het jaar 2553, het jaar van de Tijger. We kregen 2 rode rozen van het vrouwtje wat onze kamer poetst, een ananas en een insektenmepper die eruit ziet als een tennis racket. Ze is altijd zol ief. We zijn  ook aardig tegen haar. Vandaag hebben we een rustdag, maar zijn desondanks nog een beetje rond gereden in de Boat Lagoon en de Phuket Royal Marina.  Heb ook nog parels gekocht.

Maandag 15 Februari
Vandaag de  Loch Palm golfbaan  gespeeld en er waren minstens 4 honden die een stukje met ons meeliepen.Gezellig.

Dinsdag 16 Februari
Strand Nai Yang Beach. Gegeten in het hotel.

Woensdag 17 Februari
10 uur massage, 2,5 uur lang. Wat had ik voor een draak. Ik werd gewoon mishandeld ! Heb haar een paar keer gezegd dat ze me pijn deed, maar ze bleef maar door gaan. Ik heb bloeduitstortingen op mijn benen en een blauwe plek.Hebben in  Sugar Cane in Ban Thao Beach gegeten.

Donderdag 18 Februari
Golf gespeeld in Blue Canyon die maar 3-4 Kms. hier vandaan is. Is blijkbaar een van de 500 mooiste banen van de wereld, maar wij vonden de Red Mountain veel mooier. We moesten weer te voet gaan en het duurde 5 uur voor we klaar waren !!!! Bekaf in die hitte !

Vrijdag 19 Februari

Zaterdag 20 Februari
Bernd heeft 's morgens gegolfd en ik heb alvast wat rotzooi uitgezocht die we mee moeten nemen.
Altaar in onze hotel lobby.

Zondag 21 Februari
's Morgens golf gespeeld in Mission Hills en om 13 uur kwamen Marianne en Jan aan. 's Middags nog naar de Marina Ao Por geweest, daar wat gedronken en met een omweg weer naar het hotel gereden.

Maandag 22 Februari
Vandaag zijn we de hele dag over het eiland Phuket rond gereden en hebben weer in Romana in Nai Yang gegeten.
Dinsdag 23 Februari

Maandag 9 Maart

Dinsdag 10 Maart

Vlucht Bangkok-Dubai EK - Emirates vlucht Nr.0373
AIRBUS A380-800 Business Class Seats 011F + 011E.
Vetrek 21:05 hrs.( 06 uur en 30 Min.).

Woensdag 11 Maart

Vlucht Dubai-Rome
Aankomst 00:35 Terminal 3. EK-Emirates vlucht 0097 Airbus A380-800 Business Class Seats 011F + 011E. Vetrek Terminal 3 om 09:25 hrs. Aankomst Terminal C om 12:45 hrs. ( 6 uur en 20 min. ).
Note: July 23: this flight will probably be operated by a Boeing 777-300.

Vlucht Rome-Stuttgart.
Germanwings Booking Code O4VZQS Vlucht Nr. 4U 2885 vertrek 16:20 Rom Fiumicino Aankomst 18:05 Stuttgart Seats 1C+1B

Donderdag 11 Maart-Woensdag 18 Maart

Pforzheim

Woensdag 18 Maart

Vlucht Pforzheim-Alicante Air Berlin STR PMI 11:55-14:00 AB9388 PMI-ALC 15:05-16:05 AB7862

naar huis
Boven

Home Home Reizen Reisroute Rome/Singapore Thailand Myanmar Travelguide Fotoalbums

Copyright © 1999-2010  Frannysworld, all rights reserved.