2013
Thailand

23 Januari

Twee uur voor onze vlucht zijn we in Valencia en checken onze baggage tot Bangkok in : 2 golftassen, 2 grote koffer. Verder hebben we nog twee kabine koffer en een computertas. We mogen per persoon 60 kilo meenemen plus golftassen. Voor die golftassen hebben we extra per persoon een golfkaart moeten kopen bij Swiss a 180 CHF. Toen we onze golftassen incheckten was dit helemaal niet nodig geweest, omdat we business vliegen. Ik had notabene dit aangevraagd in Zuerich en heb dus verkeerde informatie gekregen of de juffrouw in Valencia wist het niet goed. We hebben maar 30 kilo per persoon, want in Bangkok vliegen we met Bangkok Airways verder en daar mogen we niet meer meenemen. Bleek achteraf dat we daar ook niets extra's moesten betalen voor de golftassen, voor die ene keer dan, omdat we met business gekomen zijn. Overal geluk gehad dus. Hier beneden op de foto de business lounge in Valencia die absoluut niets voorstelt.  Het toestel van Swiss ziet er vrij nieuw uit en de stoel tussen ons bleef vrij. Dit omdat we business vliegen. Verder zie ik geen verschil met economy.... Gelukkig zitten we op de eerste rij en hebben hierdoor meer plaats voor onze benen. In Zuerich is de aansluiting waarvoor we maar 50 minuten hadden, heel goed gegaan. Ik kon me niet herinneren, dat je daar zoveel lopen moet. Ons vliegtuig moest eerst nog ontijst worden en ik had dit nog nooit gezien... Met een beetje vertraging weg. Een mooi vliegtuig en we hebben flat beds. Na het diner heb ik 7 uur liggen slapen, meer als thuis. Bernd kon op de een of andere manier zijn voeten niet draaien. Ik begreep het niet helemaal...

Valencia Flughafen. Valencia Flughafen Business Class Lounge.... Flugzeug VLC-Zuerich.

24 Januar

Nog 40 minuten en we landen in Bangkok, waar het mooi weer is en 33 graden. De vlucht is rustig verlopen. In Bangkok hebben we bijna 2 uur om door de immigratie te gaan en naar onze vetrekhal te lopen, die HEEL VER weg is. We komen 15 min. voor vertrek op de goede gate aan. Deze keer hebben we de zg. "fast track" bij de immigratie gevonden en dit ging best vlug. Deze keer hebben we geen visum voor Thailand en ik was al bang dat ze problemen gingen maken. Ik had ons ticket voor Singapore al klaar, maar niemand vroeg wat en we kregen een stempel op het immigratie formulier dat we tot 22 februari mogen blijven. Even voor 7 pm. landen we op Phuket. Hij moest nog een extra ronde draaien, omdat er precies op dit moment een onweer was. Een minibus van het hotel kwam ons op halen en ik ben eerst nog naar het loket van Avis gegaan, waar ze alles kant en klaar hadden. Bernd weg met hotelbus en ik naar de parking waar iemand op me wachtte met de auto. Een mooie grote Honda. Heel groot en ik moet er wel even aan wennen. In het donker, veel verkeer en links. Bij het eerste kruispunt rijdt er bijna iemand op me van rechts en vanaf dit moment geen probleem meer gehad met auto rijden, omdat ik er zo van schrok !  In het hotel worden we weer heel hartelijk welkom geheten en geven ons het gevoel van thuis aangekomen te zijn.

Flugzeug Zuerich-Bangkok. Flugzeug Zuerich-Bangkok. Warten bei Bangkok Airways.

25 Januari

Het eerste wat we doen is naar de supermarkt Tesco Lotus. We hebben ligbedden voor op het strand gekocht en allerlei andere handige spulletjes. Daarna zijn we gaan eten in Sunset in Surin. Onze kennis Khun Pukkad werkt hier nog en dus hebben we een uitstekende service. Ze weet zelfs nog wat we voor aperitief we drinken , welke wijn en wat we allemaal lekker vinden . Green Curry besteld en voor mij heerlijke sweet en sauer vis ( heel pikant) en het was toch lekker !!!!!!.

26 Januari

Strandtag. Wir kommen an im National Park in Nai Yang und die 2 Schwestern am Tor sind heute Beide da.Die eine holt schon Ihre Tickets raus und auf einmal sieht sie, dass wir es sind und die Freude war riesig. Die Andere kam auch gleich dazu. Wir haben unsere Liegen und noch viele andere Sachen letztes Jahr an die Beiden verschenkt. Wir duerfen jetzt wie die Thais immer gratis in den Park rein fahren, nicht dass uns das Eingangsgeld arm gemacht haette, denn sie wollten von uns immer nur 40 THB ( 1 Euro) und von den Touristen, die selten dort hin finden 100 THB. Jetzt sind wir wie Thais und duerfen so rein. Eine Ehre also....
Abends gegessen im Baan Ra Tree bei Angie in Nai Yang. Die hat sich so gefreut uns zu sehen, vor Allem Bernd zu sehen ! Die Thais sind so herzlich ! Es ist so schoen, wenn die Leute so wahnsinnig nett sind.
unser Strand   Baan Ra Tree Restaurant.

27 Januari

Een kort bezoek gebracht in het hotel Le Meridien Hotel bij Kerstin, Hannes, Godi, Helmut, Helga en Roland. Eigenlijk om te kijken of ze onze hulp konden gebruiken voor het een of ander, bijv. green fees reserveren, maar ze wisten alles veel beter, dus zijn we na een uurtje weer opgestapt. Roland heeft ons op een drink uitgenodigd.  Die waren pas 's morgens aangekomen uit Frankfurt. Het hotel ziet er goed uit, maar we zouden er voor geen geld willen zitten. Er zijn 250 kamers en 5 restaurants.... Ligt in een kleine baai met aan alle drie kanten bergen, dus heel heet. Je kunt nergens te voet heen. Heel erg toeristisch ! Veel Russen. Ik zou me er dood ongelukkig voelen.

Buffalos. Mangroven Ost Kueste.

28 Januari

9.30 Uhr Afslag op Mission Hills.Bernd heeft zijn caddy en die van mij is nog steeds soldaat. Ik heb echter een andere mannelijke caddy gekregen.

29 Januari

10.30 uur Massage in Aermides. De cheffin was heel verheugd ons weer te zien. Wat zijn ze toch allemaal aardig !
Na massage zijn we naar de Supermarkt "Super Cheap" gereden, kort voor Phuket stad. Deze is namelijk altijd een bezoek waard, want je weet niet wat je ziet. Je kunt er alles kopen, van levende tropische vissen tot alle soorten van vissen om te eten, alcohol, groente, waspoeder, verpakkingsmateriaal, eieren. Enfin noem maar op..... Alles in hele grote hoeveelheden. Op een van de foto's zie je een kattenfamilie die er woont en vogels vliegen je ook om je oren. Te gek..... .

Zitronengrass. Limonen.

30 Januari

Toen we hier vorig jaar waren hebben we van Nederlanders gehoord dat er hier vlakbij een geweldige sportakademie is. Die hebben we bezocht. Bernd bleef in de auto zitten en ik zou gaan vragen vanwege yoga. Het meisje aan de receptie stond er op me het hele complex te laten zien, zeker een half uur lang. Ik kon mijn ogen niet geloven. Geweldig ! Hier kun je er wat van zien :  Thanyapura. De nederlandse koninklijke zwembond traint er ook.
Iets verder bij het nationale park is een klein estate van 5 hele mooie huizen waarvan er enkele te koop staan, maar weer niet legaal natuurlijk:  The Garden Villas. Ieder huis is minstens 500 m2 en een heel groot grondstuk. Een prachtige indeling. Een vrouw uit India heeft ons 2 huizen laten zien. Zij en haar man zijn de eigenaars.
We kwamen midden in een bos nog een russische orthodoxe kerk tegen.

31 Januari

08.30 Afslag hier in Mission Hills.

1 Februari

Aan het strand gelegen. 's Avonds bij Black Cat gegeten.

2 Februari

Niet te geloven , maar wij waren 5 UUR lang in het Central Shopping Center !!!!!!!! Daarvoor nog golfballen gehaald bij Loch Palm. 's Avonds in Sunset gegeten.

3 Februari

Vandaag hebben we een triop gemaakt naar een omgeving waar we nog nooit waren: Kaap Leam in het westen van het eiland. We wilden op de terugweg in Bangtao Beach bij de exklusieve italiaan gaan eten aan het strand, maar daar zag het er allemaal zo anders uit, dat we er niks meer aan vonden en zijn toen naar Angie gereden in Nai Yang.

Beach Club Bangtao Beach.   Bangtao Beach.ToMaTo Bar.

Maandag 4 Februari

8.40 Uur Afslag Red Mountain. We zijn al heel vroeg opgestaan ! De foto hieronder is zo groot opdat je onze mannen beneden op de green kunt zien. Dit is hole 17 en is fantastisch. We hebben nog een kleinigheid gegetenin het clubhuis en waren nog in Jungceylon. 's Avonds nog een paar snacks gegeten op onze kamer.

Dinsdag 5 Februari

's Morgens correspondentie aan de computer afgewerkt. 's  Middags strand. 's Avonds in het Nayang Park Restaurant gegeten.

Woensdag 6 Februari.

11.00 Uur Thai en olie massage in Aermides.

Donderdag 7 Februari

09.10 Uhr Afslag in Blue Canyon met Hunolds, Walters en Helmut ( Lakes Course en 2 Flights ).

Vrijdag 8 Februari

Het Restaurant Ship Inn in Cape Panwa in het zuiden van het eiland was altijd heel goed. Jammer maar dit is niet meer zo. Ze hebben alles omgebouwd en het eten is niet goed. Beij het aquarium stond een fantastische bus geparkeerd en de chauffeur wilde een foto van me maken. Hij was ontzettend trots op zijn bus. Het ding zag er te gek uit. Met een heleboel luidsprekers aan de buitenkant en honderden van knoppen binnen op het dashboard. Ik denk voor muziek. Ik zou zo'n ding best weleens willen rijden. Op de foto beneden rechts zie je hoe hier de internetverbindingen af en toe zijn ....

Zaterdag 9 Februari

08.20 Uur Golf gespeeld in Mission Hills.

Zondag 10 Februari

11.00 Uur Aerides Massage Spa. 2,5 uur massage. Wat een lijdensweg !  ..... Thai en olie massage. Ze lopen op je rug en trekken en duwen aan je spieren. Doet echt pijn, maar het is de bedoeling dat je je hierna beter voelt.

Maandag 11 Februari

09.51 uur golf gespeeld in Loch Palm. We zijn om 07.00 uur opgestaan en om 08.15 uur weggereden. Om bijna 09.00 uur waren we pas bij de golfbaan Loch Palm. Veel verkeer onderweg, ondanks dat we de binnenweg langs de Britse Internationale school gereden zijn. De golfbaan is prachtig maar heel erg moeilijk !!! We waren pas om 14.30 uur klaar ( 2 flights , want Hunolds, Walters en Helmut hebben ook gespeeld ). We moesten overal heel lang wachten.....Ik heb nog ballen gekocht: Pinnacle 30 stuks voor 500 THB.  Bernd en ik zijn nog gaan eten tegenover Phuket Country Golfclub, waar een haan buiten staat. Was heel goed en heel goedkoop. Daarna waren we nog in Nai Yang Beach on te zwemmen, maar het was te veel wind.

Dinsdag 12 Februari

Een luie dag aan het strand. Ik heb zeker 30 tot40 verschillende tropische vissen gezien. Prachtig ! 's Avonds in Sunset gegeten.

Woensdag 13 Februari

We hebben zin gekregen weer eens wat anders te zien en rijden over de Sarasin Brug naar het vaste land en nemen richting Phangna. Ongeveer 10 Kms. voor Phangna is links aan de hoofdweg het Wat Kaeo Mani Si Mahathat. Is heel mooi.

Wat Kaeo Mani Si Mahathat

Enige kilometer verder links bevindt zich de Pramahatadjedeputtatambanlue grot met een liggende Bhudda.

Wat Suwannakuha

In Phangna is er een eigenaardig groot park waar we dit rare beeld gezien hebben. Het is ons niet helemaal duidelijk wat het voor moet stellen.... Het groene gebouw is het Home Dairy Seafood Restaurant. Een rare naam voor een Seafood Restaurant en wat die koeien buiten ervoor doen weet ik ook nie, maar ons eten was overheerlijk. Op de derde foto hangen ingepakte vissen die te koop zijn aan de weg naar Krabi.
Nadat we weer kracht hebben gekregen door spijs en drank kunnen we verder rijden richting binnenland.

Wat  Pramahatadjedeputtatambanlue

Op de terugweg hebben we ontdekt dat het nieuwjaarsmarkt is in Phangna. Er worden planten, meubels, matrassen, kleding, speelgoed, eten etc. etc. verkocht. We hebben voor 50 THB een scheut van een bizondere orchideesoort gekocht zoals hieronder op de foto. Deze orchidee ruikt heerlijk. De soort komt uit Ranong. Moet ook mee naar Spanje als het tenminste tot dan overleeft. Op de markt is het wel 35 graden en zelfs de honden koelen zich voor de ventilator, die op maximum stond. Er waren ook delicatessen te koop zoals gegrilde maaien in verschillende maten, sprinkhanen, wormen en soortgelijke insekten.......

Phangna Nieuwjaarsmarkt.

Donderdag 14 Februari : Valentijnsdag ( en wat voor een ....!)

We wilden in Thalang bloemen kopen maar er waren geen mooie orchideen. Achter de markt lagen vissen te drogen.

Deze dag is al slecht begonnen, want Bernd is om 2 uur 's morgens wakker geworden met vreselijke pijn. Nadat hij een Voltaren genomen had was het beter en daarom gingen we bloemen kopen. Onderweg werd hij misselijk weer van de pijn en we moesten terug naar het hotel.

Vrijdag 15 Februari

Kerstin, Hannes en Helmut komen golf spelen in Mission Hills. Bij baan 10 moest Bernd er mee ophouden, want hij voelde zich heel niet goed. We zijn dezelfde dag nog naar het Bangkok Hospital gegaan en daar werden foto's gemaakt en een ultrasound waaropniets te zien was, maar de symptomen waren duidelijke van een nierensteen. Afspraak gemaakt voor morgen met de uroloog, die al weg was.

Zaterdag 16 Februari

Om 9.30 uur zijn we alweer in het zg. Bangkok Hospital wat eruit ziet als een hotel en waar ze bij ons in Europa best een voorbeeld aan zouden kunnen nemen !  Bernd kreeg een computertomografie gemaakt en daarop was de steen duidelijk te zien. Bernd bleef maar vreselijke ondraaglijke pijn hebben tot middernacht toen hij i.p.v. de pijnstillers uit het ziekenhuis weer Voltaren genomen heeft plus de speciale pillen om geen krampen te hebben.

Zondag 17 Februari

Na 108 uur kwam de niersteen er vandaag eindelijk uit om 14.00 uur. Het leven begint weer !

Maandag 18 Februari en dinsdag 19 Februari.

Ik kan me niet herinneren wat we vandaag gedaan hebben. Waarschijnlijk rust gehouden...

Woensdag 20 Februari

's Avonds zijn we ten eten uitgenodigd  in Meridien Hotel bij Patong door Hannes die jarig is . Godi en Helmut hebben om 21.30 uur afscheid genomen omdat ze terug naar huis vliegen. We waren pas om middernacht thuis.

Donderdag 21 Februari

Om 5.00 uur opgestaan, want we moeten om 08:30 uur op de Loch Palm Golf zijn vanwege een golftoernooi van de Golffriends Phuket. Hans Foehr sponsort dit en heeft ons uitgenodigd. Het was een hele mooie dag met daarna een eten in een oostenrijks restaurant midden in Patong. Hans had alles meer als PERFEKT georganizeerd.

Vrijdag 22 tot maandag 25 Februari Singapore

09.30 uur vlucht met Air Asia naar Singapore. 's Avonds gegeten in het Restaurant Noti in de Club Street. Het is altijd interessant Singapore te bezoeken. Jammer dat het oorspronkelijke aan het verdwijnen is. Het enige wat er nog over is is Chinatown en dat is erg toeristisch geworden. Verder zijn er overal winkelcentra met dezelfde winkels als op de rest van de wereld. Jammer. Alles is heel erg duur ! Een bier 8 Euro of meer. Het goedkoopste is de Foodcourt .
We hadden schitterend weer en vlogen maandagavond terug met Jetstar Asia. We moesten nog een uur wachten in het vliegtuig tot we konden vertrekken vanwege het zware onweer. We waren blij dat de meisjes in het bureau van Avis om 22.30 uur nog op ons gewacht hebben. We hebben weer dezelfde auto gekregen, waarmee we erg tevreden zijn.

Dinsdag 26 Februari

Bernd speelt een rondje  golf hier in Mission Hills en ik rij naar de Tesco om onze simkaarten op te laden met een maand internet. Dit kost deze keer zelfs maar 380 THB voor 1 Gb. Ik ben ook nog verder gereden naar de golfshop bij Phuket om het shirt voor Hannes om te ruilen.

Woensdag 27 Februari

Afscheid genomen van Pukkad, die naar Bangkok gaat voor 2 maanden om haar baby te krijgen. Zielig meisje.We hebben haar babykleertjes gebracht.

Donderdag 28 Februari

Tot hier vertaald  !

Um 9.30 Uhr Abschlag beim Tournier von den  PEGS ( Phuket Expats Golf Society ) . Hans hat gemeint wir sollten da doch mitspielen. Bernd und ich waren im flight mit einem Australier Bruce Carrad  und einem Deutschen Norbert, also ich mit 3 Maenner.. Wir haben 5 Stunden Golf gespielt und danach gab es Lunch hier im Restaurant. Bruce war der zweit bester Spieler ( 69 netto ) und Norbert ( auch 69 netto)  der dritt beste Spieler. Es gab 6 Gaeste und ich habe noch etwas bekommen fuer bester  Gast... .Hier kann man auf Facebook vom Resort die Fotos anschauen : click hier. oder hier. Auf dem rechten Foto ist links Norbert, rechts Bruce und die Mannschaft vom Resort.

Freitag 1.Maerz

Heute ist es der Geburtstag von Bernd ! Er hat die meiste Zeit verbracht mit Emails lesen und telefonieren ! Waren auch im Meer  und abends essen bei Salvatore ( Italiener Laguna ).

Hunde am Strand.

Samstag 2.Maerz

Um 9.30 Uhr waren wir schon im Bangkok Hospital wo Bernd einen Termin hatte. Das Krankenhaus hat uns per SMS an den Termin erinnert. Perfekter Service ! Es wurde nochmals einen Ultrasound gemacht und Alles ist ok ! Wir besuchen die Altstadt von Phuket wo sich doch Einiges geandert hat. Wir finden ein ganz gutes Restaurant, wo auch die Locals essen gehen. Es heisst Kopitiam und ist neu seit Oktober. Sie machen einen Super Lemongrass Tea !  Vorher hatte die Eigentuemerin  Vorlesungen an der Universitaet gegeben. Das Lokal ist voll alter Bilder aus den 50. Jahren ueber Phuket. Sehr interessant; was es hier alles schon gab ! Die Eltern Ihres Mannes haben den aeltesten Kraeuterladen von Phuket und dort arbeitet der alte Vater noch und mischt die Kraeuter !!! Ich habe auch noch ein Paar Sachen gekauft bei der nette junge Frau in dem Laden auf der Haupstrasse wo der Mann eine Zementfabrik hat.

Sonntag 3.Maerz

Der Trip ueber die Sarasin Bruecke ist immer interessant. Hier trinken wir etwas bei den Lokalen wo Fisch und Garnelen angeboten werden. 18:00 Uhr Hans und Nantiya eingeladen in Sunset. Sie haben mir einen wunderschoenen Blumenstrauss mitgebracht.

Montag 4.Maerz bis

07:55 Uhr Golf gespielt in Mission Hills und zum Nayang Beach.

Dienstag 5.Maerz

08:30 Uhr Noch Mal Golf gespielt in Mission Hills, da mein Caddy Nat weg geht zum Militaer in Bangkok ( immer wieder denkt er er muss gehen und dann wird es wieder annuliert....) Wir haben Ihm Geld gegeben damit er sich ein Handy kaufen kann. Einkaufsbummel im Central Festival.

Woensdag 6 Maart

11:00-13:00 Uhr Massage Aerides Spa. Abends gegessen bei Angie auf dem Strand ( Baan Ra Tree Restaurant).

Donderdag 7 Maart

Blackout. Weiss nicht mehr was wir heute gemacht haben.

Vrijdag 8 Maart

Toernooi met de Golffriends van Phuket in Phuket Country Club. Abschlagzeiten : Bernd 11.04 und ich 12:08. Alles GELAUFEN und es war IRRSINNIG heiss ! Sunny, Hans, Nantiya und ich waren im selben Flight. Sunny Handycap 9. Habe mich also sehr anstrengen muessen !!!! Erste 9 waren gut aber dann hat die Hitze zu schaffen gemacht. Abends Preisverleihung im Kung's Restaurant

Samstag 9.Maerz

Wir waren noch ein Paar Sachen holen bei mein " Friend" in Phuket und sind dann nach Kathu ins Kung's Restaurant gefahren, wo gestern die Feier war.

Sonntag 10.Maerz

Blackout. Weiss nicht mehr was wir heute gemacht haben.

Montag 11.Maerz

Surin Markt. Immer gemuetlich auf dem Markt. Links unten gibt es ein Bild von einer Muslemische TukTuk Fahrerin mit Kopftuch und ganz enge Leggings.... Die Garnelen bei Sunset schmecken ganz hervorragend. Sie haben harte Teigwaren die aussehen wie dicke Haare.

Dienstag 12.Maerz

Waren heute auf Makhao Beach neben das Dream Resort .Niemand zu sehen weit und breit bis ein anderes Ehepaar aufgetaucht ist: er Schwede und sie Tschechin die schon viele Jahren nach Phuket kommen. Sie wohnen in ein Apartment in Karon Beach.

Mittwoch 13.Maerz

08:30 Uhr Golf in Mission Hills. Nat ist immer noch hier ! Er hat stolz sein neues Telefon gezeigt, ein Samsung und ich habe Ihm gleich Whatsapp installiert. Wenn wir schon nicht schreiben koennen, koennen wir uns Bilder schicken.  Nach dem Golf fahren wir nach Karon Beach und schauen uns die Apartments an von den Leuten die wir auf dem Strand kennen gelernt haben: Lea Lay Suites, aber sie gefallen uns nicht, weil sie nicht so schoen sind wie unsere Suite hier in Mission Hills. Die Kitchenette ist ja MINI !
Auf dem letzten Bild hier unten ist Grossputz in der Lobby bei uns.

Donnerstag 14.Maerz

Nayang Beach : schon wieder ein fauler Tag ! Abends gegessen in Pesto.

Freitag 15.Maerz

10:00 Uhr Massage in Aerides Spa. Nueng konnte nicht und heute hatte Bernd May, eine juengere die sehr stark war. Heute mittag waren wir mit Hans verabredet im Phuket Country Club um dort in der Gegend ein Apartment an zu schauen was zu vermieten ist, aber es war nichts. Auf dem Heimweg haben wir frueh abends im Sunset gegessen, wo sie uns gleich die schlechte Nachrichten ueber Pukkad versucht haben zu erklaeren. Resultat: sie liegt 2 Stunden Richtung Norden im Krankenhaus im Intensive Care und hat Ihr Baby was lebt aber auch irgend etwas hat, fast 1 Monat zu frueh bekommen.... Sonnenuntergang in Nay Thon, schade das hier soviel Russen sind.

Zaterdag 16 maart

We hebben vanochtend onze koffers gepakt en zijn daarna naar het strand.

Sonntag 17.Maerz

Heute fahren wir via Takua Pa nach dem Ratchaprapa Dam im Khao Sok National Park. Wir besuchen Pukkad in der Klinik von Takua Pa wo sie mit Ihrem Baby ist. Das Kind ist zu frueh geboren und wir wissen nicht genau was los ist. Es geht Ihr nicht gut hat sie am Telefon gesagt....... Hier einen Link fuer den Park : Khao Sok National Park.

verder naar .....

Boven

Home alle reizen Reisroute Thailand Foto albums

Copyright © 1999-2015  Frannysworld, all rights reserved.