17 Maart
Hout Bay - Tulbagh

Click oben auf die Karte fuer die Route die wir genau gefahren sind.

Weg uit Hout Bay en afscheid genomen van de eigenaars van Villa Montebello, Francois en Nia. Rit  langs de Constantia Wijnroute met bezichtiging van de bodega´s Buitenverwachting en Klein Constantia en een rondgang met een gids door Groot Constantia. We rijden verder richting Paarl en willen daarna naar Wellington naar Diemersfontein. In Constantia nemen we de M9 om op de N2 te komen. We rijden midden door deTownships Philippi en Mitchell´s Plain ! Men heeft ons later verteld, dat we geluk hadden dat we maar met een  Nissan reden, anders waren we er zonder auto uit gekomen ! Dus, al digenen die naar Zuid Afrika reizen : blijf weg van de M9 !!!  We rijden tot Tulbagh , want Diemersfontein ligt precies tegenover een Township en daar hebben we vandaag genoeg van !!! De tocht is op een lange rechte weg, met weinig verkeer.  In Tulbagh moeten we nog een accomodatie zoeken. Het  is een heel mooi dorp met vele historische huizen in Cape Dutch Stijl. De meeste werden na een aardbeving in 1968 weer opgebouwd en gerestaureerd . We vinden net nog voor het donker is een mooi huis in  Cape Dutch Stijl  in H vorm gebouwd. Hele grote kamers. De eigenaar heeft een gastehuis in de hoofdstraat van het dorp met een restaurant. Ik was eerst in het gastehuis kijken, maar daar waren de bedden me te klein en toen moest ik met hem mee lopen , 100 meter verderop, waar hij dit schitterende juweel heeft !!! Er is nog één ander echtpaar, die hier wonen, maar we hebben ze verder niet gezien. Het heet hier  De Witte Drift Manor House. We eten ´s avonds heerlijke Bobotie in het bijbehorende Oude Herberg Restaurant.
Villa Montebello Villa Montebello Ausblick von der Villa Montebello
Klein Constantia Klein Constantia Klein Constantia
Klein Constantia Groot Constantia Groot Constantia
Groot Constantia Tulbagh De Witte Drift Manor House Tulbagh De Witte Drift Manor House
Tulbagh De Witte Drift Manor House Tulbagh De Witte Drift Manor House Tulbagh De Witte Drift Manor House

18 Maart
Rit van Tulbagh naar Kersefontein (tussen Hopefield en Velddrif ).

Click hier voor de Route die we gereden zijn

Das Drostdy Museum und Weinkeller in Tulbagh. Eine Reise wert. Das Drostdy Museum und Weinkeller in Tulbagh. Das Drostdy Museum und Weinkeller in Tulbagh.
 Sehr schoenes Mobilar  Sehr schoenes Mobilar  Sehr schoenes Mobilar
Landschaften Landschaften Landschaften
Hafen bei Velddrif Supermarkt Velddrif Supermarkt Velddrif
 Kersefontein
hoofdhuis hoofdhuis Bar
onze kamer stallen dit moet nog gerenoveerd worden
Ganzen wilde bloemen Kersefontein wandeling op de landebaan
Farm een mooie boom rivier

Na het ontbijt en voor we naar Kersefontein rijden,  bezoeken we nog het Drostdy Museum . Tegen 14.00 uur komen we in Kersefontein aan; een 6000 hectaar grote farm. De eigenaar is Julian Melck: een alles talent, behalve farmer zijn is niet zo zijn hobby.... Hij heeft runderen op de farm lopen, want anders wordt zij  land onteigent. Hij heeft recht gestudeerd, speelt piano : Chopin, Grieg......is piloot. Een perfekte gastheer. Om 19.15 uur heeft hij alle gasten in zijn bar verzameld , die erg gezellig is. Van buiten zien de gebouwen er niet zo aantrekkelijk uit, maar ze zijn erg mooi ingericht. We worden allemaal met onze voornaam voorgesteld en gelijk komt er een uitleg bij, wie we zijn en waar we vandaan komen. Er zijn aanwezig : Rainer Hagemann ,de BMW man voor Zuid Afrika, sinds een paar jaar gepensioneerd met echtgenote en schoonzus ( wonen in Hout Bay en de schoonzus is op bezoek uit Duitsland ) , beiden met erg moeilijke namen......Ik geloof iets van Edeltraud en nog zoiets. Dan is er Wayne en vriendin Lizy, toevallig ook uit Hout Bay . Wayne heeft de representatie van Harley Davidson in Kaapstad , de broer van Lizy, Kurt, piloot bij Emirates Airlines met echtgenote Hannecke, wonen in Dubai ( Lizy en Kurt zijn allebei geboren in Namibia en hebben duitse ouders , daardoor spreken ze perfekt Duits) , Brian en Priscilla uit London, hij is journalist. Wat voor een mix  ! Dan natuurlijk nog Julian niet te vergeten !!!!!

19  Maart

Kersefontein
Fruehstueck Fruehstueck Corbie
Haupthaus Eingang Farm bei Langebaan

Van Kersefontein( tussen Hopefield en Velddrif)  rijden we terug via Paternoster en Langebaan  naar Stellenbosch. Paternoster en Langebaan zijn de moeite niet waard helemaal heen te rijden. We slapen in het Glenconner Cottage, omdat alles vol is, daar het een lang week-end is. De ligging van Glenconner Cottage is erg mooi, maar het huisje zelf is aan een opknappings beurt toe ! We rijden, ondanks de vele auto uren van vandaag, toch nog naar Franschhoek om te gaan eten in het Polfyntjies Restaurant, wat HEEL erg aan te bevelen is. De rit terug om 22.00 uur naar Stellenbosch is niet zo aan te bevelen.

verder

Top of Page

Copyright © 1999-2006  Frannysworld, all rights reserved.