4 Maart
St. Francis Bay

Samaki Lodge Strand
Strand  typische Haueser
Vandaag rijden we van St. Francis Bay naar Plettenberg. St.Francis is erg mooi, maar wel een beetje een " ghost town" , daar alle huizen leeg staan.We maken een omweg naar het Tsitsikamma Nationaal Park, maar als we tijd over hebben, moeten we hier nog eens terug komen. We arriveren om 1h30 bij The Huguenot en  Lindy heet ons welkom en geeft ons een mooie grote kamer. We rijden naar Plettenberg om een beetje rond te kijken ( The Huguenot is 9 kms. van Plettenberg) . Heel veel mooie villa's en die zijn niet door prikkeldraad of muren beschermd, zoals zoveel mensen ons verteld hebben. Veel huizen zijn minder beschermd als in Spanje waar we wonen. We bekijken de Goose Valley golfbaan, maar we kunnen morgen niet spelen, daar ze competitie hebben.We eten in een Thai Restaurant wat Lemon Grass heet ( maakt deel uit van de Milkwood Manor) en rijden door de stromende regen naar The Huguenot terug. Het heeft de hele nacht gestormd en geregend.
 Links:

5 maart

Vandaag is het weer schitterend weer. We brengen een uren durend bezoek aan een Internet Cafe in Plettenberg en nu hebben we eindelijk een server in Zuid Afrika en kunnen we met onze laptop in het internet. Internet, telefoon en fax zijn hier een ramp ! Niet te vergelijken met Australia of Nieuw Zeeland ,waar ze heel modern zijn. We spelen golf op de Plettenberg Country Club .We zien een aap met 2 babies op de fairway! Schattig !  Na hel golfen rijden we naar een plaats  Keursboomstrand en zien het ideale huis voor Susan en Erni . Eten doen we weer bij een Italiaan  . Deze keer in het Restaurant Cornuti del Mare . Tel.044 533 1277.Excellent !

6 Maart

Rit met de stoomtrein "Outeniqua Choo Tjoe" van Knysna naar George en terug naar Knysna.

Het is een fantastische dag . De trip met de stoomtrein begint om 9h45 en eindigt om 16h30. De trein stopt 2 keer onderweg op de heenweg en op de terugweg maar 1 keer. Bij deze keer denken velen, dat het weer  15 min. zal duren, voordat de trein zal vertrekken en minstens 70 mensen stappen uit , waaronder ook Bernd ( sigaretten pauze, want in de trein mag niet gerookt worden) . Plotseling zet de trein zich in beweging. Ik kan mijn ogen niet geloven ! Ik zie Bernd in de verte staan kijken. De trein rijdt nog even wat langzamer, maar gaat dan volle kracht van stapel. Nadat ik al zit te denken, hoe ik Bernd weer kan ophalen en dat ik gelukkig de autosleutel bij me heb, komt hij van de achterkant weer aangelopen uit de achterste wagon, helemaal tot in onze wagon. De perronchef moest nog instappen en Bernd is met heem mee gerend en op de rijdende trein gesprongen. Alle andere mensen bleven er staan ( een vrouw is bij het springen in onze wagon, nog gevallen en men heeft haar in de rijdende trein getrokken) .Ik neem aan dat een bus , het was namelijk hoofdzakelijk een Duits reisgezelschap, hun dan wel opgehaald heeft ! 's Avonds gegeten aan de Waterfront in Knysna.  Foto's hierboven : uitzichten, museum, township, Knysna Waterfront .
 Links :

7 Maart

The Huguenot Ingang The Huguenot voorkant The Huguenot slaapkamer
The Huguenot ontbijt Knysna Knysna
We rijden van het Huguenot Guest House in Plettenberg naar De Zeekoe Guest Farm in Oudtshoorn. Paula Potgieter heet ons persoonlijk welkom bij aankomst en ze rijdt ons voor naar ons huisje, minstens een kilometer verderop op hun boerderij. Hier zijn we helemaal alleen.  Paula zegt, dat we niet bang hoeven te zijn, want het is al enkele jaren geleden , dat de laatste vermoord is. Hier hadden we eigenlijk nog niet aan gedacht. Die avond hebben we van alles beleefd :  2 zandstormen, honderden vogels op het water, volle maan, hele rare geluiden op ons dak, 35 graden Celsius ,  veel wijn en een onvergetelijjke avond !

Foto´s op Imagestation :

verder

Top of Page

Copyright © 1999-2006  Frannysworld, all rights reserved.