Singapore, Bintan, Star Clipper & Thailand 2007
Singapore & Bintan

7 december

Om 17.00 uur opgehaald door Mr. Stoll ,de airport service. Onderweg nog het echtpaar Oesterreicher afgehaald in Buena Vista en we waren op tijd in Alicante. Hebben rij 15 genomen in het vliegtuig, omdat dat mens van het loket zei dat het nooduitgang is. Natuurlijk niet en dit was rij 12. ONTHOUDEN voor de volgende keer. Aangekomen in het NH Hotel om 23.30 uur in Frankfurt kregen we te horen, dat ze volgeboekt waren en dat ze een kamer voor ons gereserveerd hadden is het Westin Grand ( het vroegere Arabella). Er ging een portier met ons mee voor de bagage. Wat een hufters. Na een uur wachten om in te checken mochten we dan naar de kamer, die in orde was, maar veel dingen funktioneerden niet en er was schimmel op de rand van het bad en hopen stof op de meubels !!!

8 december

Zaterdagochtend kleren gekocht en om 16.30 uur opgehaald door Emirates met een Mercedes Vito. Om 20.15 uur weggevlogen.

9 december

Aangekomen in Dubai om 5 uur 's morgens en konden niet landen vanwege maar 350 meter zicht door de mist. We hadden nog voor 1,5 uur brandstof en zijn een half uur rondjes gevlogen in het donker, met overal vliegtuigen in de lucht die wachtten. Gelukkig dan toch nog goed kunnen landen in de mist. De business lounge is hartstikke vol en 2 zetels kunnen bemachtigen. Ik ga nu even kijken of ik een mooie sjaal kan kopen. Om 9.15 uur vliegen we verder. De sjaal was mooi, maar was 120 Euro en dat vond ik toch wel erg duur. Uiteindelijk zijn we pas om 11.30 uur weggevlogen. We moesten door mensenmenigte  drukken om bij de vertrekhal te komen. Eigenlijk heel eng, maar er is gelukkig niets gebeurd ! We komen pas om 23.30 uur in het Oriental Hotel aan. Ze hebben een leuke verrsassing voor ons; we krijgen de suite nummer 2112, wat een van de beste hotel kamers is hier, voor dezelfde prijs. Leuk van hun ! Hebben geslapen tot 7 uur de volgende morgen.
10 december
Hebben een kleinigheid gegeten met onze vriend Wilfried en daarna op zoek geweest naar 2 nieuwe koffers ! We zijn uren lang gelopen en hebben niet dat gevonden wat we zoeken, dus morgen gaat de ellende verder. Singapore lijkt steeds meer westers. Jammer ! Om 17.30 uur naar de club lounge van het Oriental Hotel, waar cocktail time was. Deze werd door 4 Russen, 2 vrouwen en 2 mannen, verpest. De kok en de serveersters konden de canapes en andere lekkernijen zoals garnalen, eend etc., niet snel genoeg naar het buffet brengen, of zij gingen het borden vol halen. Zoiets heb ik nog nooit gezien. De Moet et Chandon vloeide en andere long drinks. Ze schreeuwden steeds meer en ze zagen er vreselijk uit ! Vooral die ene die een zwart-witte ruitjes broek aanhad, met ruiten van 10 x 10 cms. met een hard blauw polo shirt ! 's Morgens waren ze al bij het ontbijt opgevallen, waar ze in een hele korte broek verschenen.

11  December

Vandaag weer een winkeldag ! We hebben onze nieuwe koffers gevonden; ze zijn wit en zien er veel te mooi uit !!!!

12 December

De Limo Service van het Oriental Hotel brengt ons naar de Tanah Merah Ferry Terminal. In de auto, een Mercedes E, liggen ijskoude natte handdoekjes met orchideën erop en er liggen flesjes mineraal water voor ons om te drinken.  Bij de terminal moeten we de het reserverings papier ( Internet) omruilen voor tickets. Er is een wachtzaal en verschillende winkels. We kopen gelijk allebei een paar golfschoenen, want die kosten de helft van bij ons. ( Die ellendige dingen zijn de hele tijd daarna meegreisd en we hebben er dikwijls sptijt van gehad dat we die gekocht hadden)  We nemen de Bintan Resorts Ferry ( Indonesië).

Trip Details
Arung Mendara
A607220
Normal

In Bintan aangekome moeten we eerst door de immigratie en de douane laat ons maar liefst 35 USD/Persoon voor een Visa betalen , we kregen een reçu over 10 USD/Persoon.  We werden afgehaald en we moeten met een bus mee die ons in het Nirwana Gardens Resort brengt. We worden er als laatsten uit gelaten. We zien in de verte een paar vreselijke bungalows. Ik kon mijn ogen niet geloven dat ik zoiets had gereserveerd. We worden ontvangen in een soort open lucht receptie en de manager ziet ons aan, dat dat niets voor oins is.Zonder iets te zeggen krijgen we een kostenloze upgrade . We hadden de bungalows niet eens van binnen gezien. Dat was heel attent van hem. We kregen een mooie kamer in het Nirwana Gardens hoofdgebouw. Wij wisten niet dat al deze hotels bij elkaar horen en deel uitmaken van een groot Bintan resort. Op het internet vond ik dit niet zo duidelijk. Nou ja, alles werd dus weer goed....Er zijn verschillende restaurants in het resort en die kun je dan met een gratis bus bereiken. Wij zoeken het Kelong Seafood Restaurant uit, wat direkt boven het water ligt en erg goed is.

13 December

Aria Bupala
B1642725
Normal

We varen terug naar Singapore met de Ferry. De bestelde limo is nergens te bespeuren. Waarschijnlijk is er een misverstand met de tijd, aangezien het in Bintan een uur later is. Dit is mijn schuld. We wachten bijna een uur en nemen dan een taxi naar het Oriental Hotel. Aangekomen krijgen we weer een Upgrade naar een suite, deze keer een hoeksuite met uitzicht op de haven en een balkon, waar je op kunt gaan zitten.

verder naar de Star Clipper

Star Clipper

Thailand

Links

Copyright © 1999-2007  Frannysworld, all rights reserved.