Singapore & Bintan, Star Clipper & Thailand 2007

Bangkok

22 December

Vlucht Thai Airways business class Phuket vliegveld. Phuket vliegveld startbaan.
Phuket uitzicht. Vliegveld Bangkok Vliegveld Bangkok
Vliegveld Bangkok aankomst. Vliegveld Bangkok De limo Service van het Shangri La Hotel.
Kamer 862 Krungthep Wing Shangri La Hotel Kamer 862 Krungthep Wing Shangri La Hotel Cocktail Hour
Uitzicht van onze kamer op de Chao Phraya Rivier. Uitzicht van onze kamer op de Chao Phraya Rivier. Bloemen gekregen van Betty onze persoonlijke  Butler.

23 December

Tea Time in het Shangri La Hotel (inkl.) Wanfah s Dinner Cruise

24 December
Tour op de Chao Phraya Rivier en bezoek aan o.a. het Grand Palace en de Chapel Royal of the Grand Buddha

Chao Phraya Express Boat
Wat Arun

De Chapel Royal of the Grand Buddha

Grand Palace

25 December

een bos van antennen
geroosterde kikkers lekkere vis aangeklede konijntjes te koop
de hond mag mee op de markt Uitzicht vanaf onze hotel kamer . Uitzicht vanaf onze hotel kamer.

26 December.  We rijden van Bangkok naar Khorat (Nakhon Ratchasima) en op en neer van Khorat naar Phi Mai. Dank zij onze navigator geen probleem.

Dit is onze gehuurde auto. Er zit al meer dan 50.000 kms op en hij is vies. Ingang van het Hotel. Draak om de boze geesten uit het hotel te houden.

Hieronder foto's van de tempel Prasat Hin Phimai, een der grootste en belangrijkste heiligdommen in Thailand. Hij werd gebouwd in de 11 e eeuw en telt tot een van de beroemdste werken van de Khmer en was nog voor Angkor Wat klaar.

Prasat Hin Phi Mai Khmer Tempel. Prasat Hin Phi Mai Khmer Tempel. Prasat Hin Phi Mai Khmer Tempel.

27 December.  Khorat-PakThong Chai-Khao Yai ( Kirimaya Resort) 15 Kms. ten zuiden van Khorat ligt Dan Khwian waar mooie keramiek gemaakt wordt. Allerlei olifanten .....Daar zou ik alvast een container mee kunnen vullen!!! In Pak Tong Chai beroemd voor de zijde heb ik nog rondgekeken, maar de stof zelf was mooi, maar alles wat gemaakt was, waren allerlei rare modellen van kleren. Om 14.00 uur komen we in het hotel aan (Kirimaya Resort)en Design en Style is duidelijk het belangrijkste hier ! Niet erg praktisch, maar mooi. Iedereen is erg vriendelijk en doen hun best, maar de service laat veel te wensen over. Ik loop de hele dag te buigen en daar krijg je ook wat van ...

28 December. Khao Yai National Park. Dit ligt maar 7 Kms.van het Kirimaya Resort. Entree 400 THB/persoon + 50 THB/auto.

Vandaag waren we urenlang in het nationale dierenpark en behalve een paar apen hebben we geen dieren gezien. De kleine aap haalt stiekum een zak met tamarinde uit de auto. Als ik hem weer af wil pakken, wordt zijn moeder kwaad op me.

29 December.  We rijden van het Kirimaya Resort naar Ban Rai in Uthai Thani. We doen hier 5 uur over.

De Nuvi (de navigator) wil steeds short cuts maken en wil dan dat we overal doorheen rijden, zandpaden, dorpjes waar de auto net door heen past etc. Ondanks dit brengt hij ons pal voor de ingang van het Avatar Resort. Ongelooflijk! We maakten ons al zorgen waar ze ons nu eigenlijk wel heen wilde brengen. We worden van harte welkom geheten en onze koffers worden uitgeladen en naar onze kamer gesleept.We nemen aan dat ze hier bijna nooit een buitenlander te zien krijgen en dan zeker niet buitenlanders die zelf auto rijden. Meestal hebben die een chauffeur. Het resort moet enkele jaren geleden erg mooi geweest zijn, maar nu heeft het tekens van verwaarlozing. Overal scheuren in de wanden. Normaal moet je hier 685 USD/ nacht betalen. Wij hebben een speciale prijs bij Sawadee. Dat is het niet waard.Click hier voor hun Website.De badkamer is in de open lucht buiten. Zeer aangenaam maar 's morgens een beetje aan de frisse kant.We waren de enige gasten die 's avonds een heerlijke maaltijd genuttigd hebben in het bijbehorende restaurant. Aan het ontbijt moesten we wennen de volgende ochtend. Zie foto's.

December 30

We rijden van
Ban Rai naar Kamphaeng Phet.
We logeren in het
Chakungrao Riverview Hotel .

Alle georganiseerde busreizen worden in dit hotel onder gebracht. We kunnen nu het verschil zien hoe je behandeld wordt als echte toerist. Ik zou niet in hun plaats willen zijn. Jammer genoeg waren er hier geen andere hotels. De kamer is ok, maar 's nachts zoveel lawaai dat je er niet van kunt slapen. Om 5 uur begint de muziek op het plein voor het hotel en beginnen ze al met gymnastiek.  Nadat we aankwamen zijn we nog naar Historical Park gereden en dat is erg mooi.

Dez. 31

Trip van Kamphaeng Phet naar Sukothai en dan naar Chiang Mai.

December 31 - Januari 4 Chiang Mai Puripunn Hotel

Puripunn Schlafzimmer. Puripunn Schlafzimmer. Puripunn Badezimmer.
Puripunn Eingang. Puripunn by night. Puripunn.
Sylvester Show im Puripunn. Sylvester Show im Puripunn. Sylvester Show im Puripunn.

1 Januari  Chiang Mai Puripunn Hotel

De kamer 102 is heel erg mooi,maar het stinkt hier naar riolering. We krijgen een andere kamer, nummer 108. Alles wordt voor ons geregeld, terwijl we een bezoek brengen aan alle tempels van de stad. Aangezien het de eerste dag van het nieuwe jaar is, wil ik ook graag een offer aan Bhudda brengen en we kopen een klein boeketje met een Lotus bloem, een kaars en brandstaafjes.. Laat ons hopen dat het helpt.  Ik kies de Bhudda Wat Phra Sing. Ik steek eerst de staafjes in brand. Maakt toch wel indruk op me. Geluncht bij een  Italiaan: Girasole.
´s Avonds met de TukTuk van het Hotel op de nachtmarkt gereden en hij heeft ons ook weer gehaald om 21.30 uur. Er is hier niets interessants te koop. Zeer toeristisch en veel rommel. Het "Food" gedeelte is interessant.We kopen cashew noten met chili, citroengras, basilikum en knoflook, rijstkoekjes en aardbeismoothies. Lekker!

dekorierte Auto Nummer.

2 Januari  Chiang Mai Puripunn

De Highway 1006 ,die naar Kamphaeng loopt, heeft veel grote winkels waar alle bussen met hun hotel gasten heen rijden, opdat zij daar hun souveniers kopen. Vreselijk. Alles perfekt georganiseerd. Een beetje maffia achtig. We bezoeken het Oriental Hotel en op het internet ziet het er sprookjesachtig uit, maar in werkelijkheid valt dit enorm tegen en ik ben blij dat wij hier niet wonen, want het zou zonde zijn van het vele geld wat ze voor een kamer vragen. Het heeft hard wat onderhoud nodig. We zijn blij dat we in het Puripunn wonen, want dat is werkelijk heel erg mooi. We hebben in de winkels van het Oriental Hotel een goede kleermaker gevonden. Misschien laten we hier wel iets maken. Hij heeft erg mooie stoffen. Van het Oriental rijden we naar de Gassan Lake Golf Club; wat een vergane glorie! Dat was vast ooit eens geweldig, maar alles hebben ze laten verwaarlozen. De Nuvi neemt weer een afkorting en we rijden urenlang door een dal en afgelegen dorpjes, die we heel erg interessant vinden. Nog het echte leven van de Thais. Uiteindelijk komen we dan toch aan bij de Lamphun Golf Club en die is heel goed onderhouden. Er zijn weer nergens golfclubs te koop. Eén keer nemen we die van ons niet mee en zien we er nergens te koop. ´s  Avonds eten we aan de Ping River in een goed en romantisch Restaurant wat The Gallery heet. Een teakhuis uit 1846. Hillary Clinton heeft hier blijkbaar ook al eens gegeten ( dit zegt natuurlijk niets).

Mandarin Oriental Hotel Chiang Mai. Mandarin Oriental Hotel Chiang Mai. Mandarin Oriental Hotel Chiang Mai.
Gassan Golf Club. Total verwarlost. Gassan Golf Club. Total verwarlost. Bhudda in der Gegend vom Gassan Golf Club.

3 Januari The Legend Boutique Resort

Nadat de manager, de eigenaar, de parkeerplaatsbewaker en de portier van het hotel uitgezwaaid hebben door zeker 10 keer te buigen, zijn we nu eindelijk op weg uit de stad. Het is intussen al 10.30 uur en we rijden over de 118 naar Chiang Rai. Het is een mooie rit door de bergen, waar je beekjes ziet, regenwoud en we stoppen heel vak, omdat er steeds iets te koop is. Om 15.30 uur komen we in het Legend Hotel aan. We hebben hier een kamer Grand Luxe gereserveerd en dat we we krijgen bevalt ons niet helemaal. Ik vraag of we de kamer van de foto op de website kunnen krijgen en dit is geen probleem. Alle glimlachen ze en we krijgen de sleutel van huis nummer 262. Een mooi uitzicht op de Maekok Rivier. Het Hill Tribe Museum in de stad ergens op een derde verdieping is de moeite waard te zien en beneden is er het restaurant Cabbages and Condoms, waar we overheerlijk gegeten hebben, want in het hotel was er europees barbecue buffet en daar hadden we geen zin in.

gegrillter Mais unseres Schlafzimmer kleines Wohnzimmer
Unsere Villa Maekok River Eingan the Legend Resort

Jan. 4

We pakken onze koffers en ik betaal de mini bar aan de receptie. We zitten al in de auto om te vertrekken en plotseling staat de receptionist naast ons. Wij hebben toch 2 nachten betaald !!!! Inderdaad; ik kijk de paieren na en we kunnen nog een nacht langer blijven ! Ik was dus even in de war ! Kan ook niet met zoveel reserveringen ! Wij blij want het bevalt ons hier uitstekend! Het is hier prachtig. Ze brengen onze koffers terug naar onze bungalow en we rijden richting noorden naar de Gouden Driehoek.  We rijden eerst naar Chiang Saen via de weg nummer 1 en 1016 en dan nog een stuk richting oosten over de 1129 en terug naar Chiang Saen. Men rijdt langs de Mekong Rivier met uitzicht op Laos. Van Chiang Saen gaat de rit over de 1190 naar Mae Sai en onderweg is de Hall of Opium, waar we minstens 2 uur lang waren. In Mae Sai is het heel erg druk en daar is de brug die Thailand met Myanmar verbindt. De Thais gaan boodschappen doen in Myanmar en de Burmesen komen naar Thailand om inkopen te doen. Duizenden van mensen gaan over de grens heen en weer. We vragen de douane of we ook naar Myanmar mogen en dat was heel geen probleem. We moesten alleen weer 2 keer door immigartie en daar hadden we dan toch geen zin in. Ik heb met tranen in mijn ogen naar Myanmar gekeken. Misschien kunnen we er toch nog een andere keer heen. We verlaten het drukke Mae Sai en rijden verder naar het koninklijjke paleis Doi Thung. We hebben maar een uur om de koninklijke tuin te zien voor het donker is. Deze is schitterend. Heel veel orchideeën. We moeten nu nog 2 uur lang rijden in het donker naar Chiang Rai en eten nog een keer in het restaurant
Cabbages and Condoms, want dat was gsieteren uitstekend.

Fruehstuecksraum Hotel Fruehstuecksraum Hotel Pool
Pool Bar Halter fuer Sonnenschirm Blume im Hotel Garten
  Kleiner Tempel vor dem Legend Hotel.
Bhudda unterwegs. Goldenes Dreieck.
Union of Myanmar. Katzen schlafen im Geschirr. Hund beim Laden in Mae Sai.
Hund darf mi und hat Mantel an. Blume Doi Thung Palace. Doi Thung Palace Garten Pflanzenzucht.
Doi Thung Palace Garten. Trinkwasser im Doi Thung Palace Garten. Doi Thung Palace Garten.

5 Januari Chiang Rai - Thaton

Jammer genoeg moeten we nu toch echt het Legend Resort in Chiang Rai verlaten en alvorens we helemaal weg gaan uit Chiang Rai, willen we nog de Santiburi Golfclub zien, ongeveer 15 km. van het centrum en Nüvi brengt ons weer braaf voor de ingang. Een schitterende golfbaan. Hier zijn ook weer geen golfclubs te koop. Die hebben we tot nu toe nergens te koop gezien. In het zuiden van de stad wordt een nieuwe tempel gebouwd, de zogenaamde White Temple. Als je op deze foto clickt, kan men meer hierover lezen. Ergens boven in de bergen staan enige kramen met handwerk van oeroude bergvrouwen. Ik wil persé dit bekijken, maar als ik uit de auto kom, komen ze al op me af en pakken mijn arm beet en trekken langs alle kanten aan me. Bern die in de auto zit met een open raam, wordt ook aangevallen van de klauwtjes. Ze deden me echt pijn en ik had natuurlijk geen zin meer nog iets te kopen. Ik wist niet hoe snel ik weer in de auto moet, zonder dat het al te veel opviel, dat ik bang voor hun was. We zijn met een open deur weggereden, want ze waren niet weg te slaan ! Onderweg tussen Chiang Rai en Thaton treffen we een groep duitse wielrenners, (fietsers) die bij een sinasappelboomgaard sap stonden te drinken, wat daar te koop was. Het sap smaakt eigenlijk meer naar mandarijnen. Op hun fietsen staat China by Bike en als je op de foto met de fietsen clickt kun je hier meer over lezen. In Thaton hebben we een reservering in de Maekok River Village Resort. Op de eerste blik zag het er wel aardig uit, maar de badkamer was niet zo fris. De vloer bestond uit rivierstenen die los lagen en in de voegen kon men natuurlijk niet goed schoonmaken en het stonk dan ook. De bedden en de matrassen zagen er oud en vies uit en we zien aan de overkant van de rivier een paar nieuwe huisjes staan. Dit kleine complex heet Apple.  We gaan er heen en besluiten uit ons hotel weg te gaan en te overnachten aan de overkant. In de receptie zeiden ze , zonder dat ik iets terug gevraagd had, dat we 50% van het betaalde geld terug zouden krijgen. We moesten dit aanvragen bij Sawadee. We eten ook in Apple en het smaakt heerlijk. Als we naar ned gaan,ligt er enkel een deken op en geen bovenlaken. Ik ga vragen want ik denk dat ze het vergeten hebben. Nee, ze wassen iedere keer de deken, want ze hebben geen geld om lakens te kopen. Raar verhaal..... We hebben gelukkig inlets voor slaapzakken bij ons en halen die uit onze koffer.  Heb de hele nacht nog aan dit kommentaar liggen denken.

Santiburi Golf Club Chiang Rai. The White Temple Chiang Rai. White Temple Chiang Rai.
Ein Becken voller Haende beim White Temple. nicht nur weiss beim White Temple. nicht nur weiss beim White Temple.
Maekok River Village Resort oeffentliche Terrasse.
Maekok River Village Resort Terrasse. Maekok River Village Resort schreckliches Zimmer. Apple Haeuschen.

6 Januari  Thaton-Pai

Het is ijskoud en we ontbijten in Apple in de open lucht. We zijn met de kippen opgestaan, want het bed was wel nieuw maar heel erg hard en smal. Na veel heen en weer wat we nu eigenlijk willen eten, krijgen we alles dubbel, dus eten we ieder 4 eieren etc. Zoals altijd spreekt er niemand een woord Engels en wij dus geen Thai. De bedoeling is steeds heel goed en ze zijn erg lief. Hier komen niet veel toeristen en we zijn hier bij de bergbewoners. We vertrekken naar Pai. Onderweg bezoeken we in Chiang Dao de grotten. We betalen aan de ingang 20 Baht / Persoon voor stroom. Na 200 Meter willen ze 100 Baht voor een olielamp met gids. De hele grot was weliswaar mooi, maar ze verliest door de stank naar olie, de weinige zuurstof en de neonverlichting veel van haar interesse. Jammer. In de grot bevinden zich vanzelfsprekend verschillende Bhudda beelden. Buiten worden allerlei wortelen en kruiden tegen ziektes verkocht. Tussen Chiang Dao en Fang ligt het olifanten trainings centrum Mae Taeng, ca. 15 Kms. van de weg nummer 107. Daar maken we een tour op Lanang door het oerwoud en door de rivier. Er is verder niemand onderweg. Heerlijk! Als we weer aankomen krijgt ze suikerriet van ons en bananen. De andere olifanten willen dit natuurlijk ook en je moet gewoon oppassen dat ze het je niet uit je handen trekken. In Fang nemen we de weg richting Pai. Het zijn ca. 500 bochten voor we aankomen. Het Belle Villa Resort ligt heel rustig,  maar heeft ook zijn beste tijd gehad. We vinden ´s avonds een gezellig klein restaurant in Pai wat Royal Thai heet en eten weer erg lekker. De eigenaar kan zelfs wat Engels.

Chiang Dao Hoehle.

Bhudda unterwegs. Bhuddas in der Hoehle. Medizin.
Laeden bei der Hoehle. Chiang Dao Tempel. Chiang Dao Tempel.
Ausflug auf Elefant.
Belle Villa Resort Haeuschen. Belle Villa Resort Belle Villa Resort Dusche

7 Januari  Pai - Chiang Mai

Na het ijskoude ontbijt ( 9 graden Celcius om 7 uur) in het Belle Villa Resort rijden we gelijk weer weg uit Pai naar Chiang Mai. We vinden het hier veel te toeristisch en de bergbewoners zijn te  modern geworden. We begrijpen niet wat de mensen heir komen doen, maar later horen we dat het waarschijnlijk gaat om drugs. De 500 bochten weer naar beneden gaan relatief snel; 2 uur en dan nog een stuk van Fang naar Chiang Mai. Om 11 uur zijn we al in Baan Saen Doi , wat ons uitermate goed bevalt. Het is nieuw, heel erg mooi, in een soort urbanizatie rustig gelegen. Het kan niet beter en mooier zijn. De eigenaar is de duitse Honoraar Konsul, die met een Thaise vrouw getrouwd is. ´s Avonds eten we in het restaurant van het resort wat 100 meter verder ligt.

8 Januari Baan Saen Doi

Vandaag rijden we nadat we hiernaast bij de Royal Flower Garden waren naar Bo Sang, waar paraols gemaakt worden. We kopen natuurlijk enige die per boot naar ons gestuurd worden, wat ongeveer 3 maanden zal duren. Ik ben benieuwd. We gaan koffie drinken in het Oriental Hotel en ´s avonds eten we in een Italiaans Restaurant wat La Casa heet.

Busse auf dem Parkplatz vom Flowershow. Busse auf dem Parkplatz vom Flowershow. Busse auf dem Parkplatz vom Flowershow.
Busse auf dem Parkplatz vom Flowershow. Eingang Flowershow. Eingang Flowershow.
Sonnenschirme. so werden sie gemacht. die Moenche sind auch da.

9 Januari Baan Saen Doi

We rijden op de berg naar de Doi Suthep Tempel maar we gaan gelijk weer weg, omdat het er zo vreselijk toeristisch is. het is te vergelijken hier met Guadalest. I.p. hiervan rijden we een eind hier in de buurt en kijken toe hoe de Thais hun werk doen. We bezoeken ook het shopping center vlakbij de Airport. Dit heet het Airport Shopping Center  en is heel interessant. Daar eten we bij een Japans restaurant in de late middag.

10 Januari Baan Saen Doi

Om 10.10 uur komt eindelijk iemand van National Car de auto halen. We zijn 3200 Km. in 18 dagen gereden zonder problemen en zonder ook maar één keer hard te moeten remmen. We zijn blij, dat we deze ervaring hebben kunnen maken en dit is ten dele ook door Nüvi ! Vandaag hebben we onze koffers gepakt en verder niets, behalve dan eten in het Restaurant van het Resort.

Januar 11 Flug nach Koh Samui und mit Mietauto nach Villa Ban Tai Koh Samui

Om 6.30 am. uur zijn we al opgestaan en om 8.15 am uur worden we van de Transferservice van Baan Saen Doi naar het vliegveld gebracht, wat maar 10 minuten rijden is. We hadden 69.50 kilo om in te checken en dan nog minstens 30 kilo handbagage, plus een PC en een rugzak en een handtas !!!!! Het is de moeite waard geweest dat ik ons online aangemeld heb bij Flyer Bonus van Bangkok Airways. We hebben nu Priority status en mogen 30 Kilo/Persoon meenemen en we hebben toegang tot de Bangkok Airways Lounge. De dame aan het loket heeft maar 5 kilo extra berekent voor de 9 kilo teveel bagage ( zonder die ca. 40 Kilo handbagage) We moesten maar 490 Thai Bhat betalen wat ongeveer 10 Euro is. Ik heb gezegd dat ze bij Bangkok Airways geen Business Class gibt und dafuer hat sie sich noch entschuldigt und uns ohne dass wir sie fragten extra gute Plaetze gegeben; Reihe 17 Notausgang. Ein guter Flug und um 12.15 Uhr kommen wir an in Koh Samui mit seinem lustigen Flughafen. Davon muss ich noch Bilder machen ! Es standen 2 Leute an der Ankunft: einmal mit einem Schild met mijn naam( Herr der uns abgeholt hat um uns zum gemieteten Haus zu begleiten. Er hat uns gleich die schwere Koffer abgenommen und in seinem Pickup gelegt. Die andere war eine Dame von der Autovermietung mit einem Schild met mijn man zijn naam. Dieses Mal nicht so ein altes und schmutziges Auto. Die Papieren werden im Stehen unterschrieben und es wir und schon fertig ! Wir fahren dem Mann von der Hausbetreuung hinterher. Es ist ziemlich weit. Angekommen in Ban Tai steht Renate Lehman schon da und wartet auf uns. Das ganze Haus ist voller Orchideen und auf dem Bett liegen welche, in dem Badezimmer etc. Es teht eine Riesen Schale mit Obst bereit und Alles ist sauber und schoen. Das ADSL funktioniert prima. Wir zahlen Ihr das restliche Geld und am Montag kommt die Putzfrau um 10 Uhr und sie kommt mit zum sehen ob Alles ok ist. Eine kompetente Person und sehr lieb. Es ist hier ganz toll, denn wir wohnen hier Alleine. Ich werde morgen Bilder machen. Jetzt wollen wir nur geniessen.

12 Januari  Villa Ban Tai Koh Samui

We rijden de ringweg om het hele eiland, zodat we een eerste indruk krijgen van waar we zijn.  Het is hier zoals overal in Thailand; een slechte infrastruktuur en overal veel vuilnis die niet opgeruimd wordt en magere zieke wilde honden, die wat te eten zoeken.  Veel verkeer hoofdzakelijk brommers en nieuwe pick-ups. Het lijkt wel of er verder niets is. We geloven niet dat de mensen arm zijn, ze zijn tevreden met hun huizen en hun auto´s zijn erg belangrijk. Ze glanzen altijd. Er zijn hier ook vele hotel resorts, waar je dan op je luxe eiland zit. Wij zijn blij dat we in een huis wonen !!!!

13 Januari  Villa Ban Tai Koh Samui

Januar 14 Villa Ban Tai Koh Samui

We varen met de Lomprayah Katamaran naar Koh Nang Yuan. Het is 65 Kms. heen. We snorkelen daar de hele dag en er zijn prachtig gekleurde vissen te zien. ´s Avonds gegeten in het Sala Thai Restaurant in het Santiburi Resort.

Vandaag zijn we 30 jaar getrouwd !!!!!!

Januar 15 Villa Ban Tai Koh Samui

Vandaag aan het zwembad gelegen. Khun Nhoyon kwam om 16.00 uur en ik krijg een olie massage.´s Avonds gegeten in The Lai Thai Restaurant van het Napasai Beach Resort.

Ausblick aus unserem Haus. Ausblick aus unserem Haus; Strand unten die sogenannte Bang Por Beach Ausblick aus unserem Haus Richtung Westen.

Januari 16 Villa Ban Tai Koh Samui

We wilden naar een franse bakker in de buurt van Fishermen's Village en hij heeft heerlijke croissants en brood. Nu we toch al in de buurt waren hebben we ook de supermarkt van Tesco bekeken. Hier is alles te koop. Ook runderhaas voor 500 Bhat/Kilo en verse eendelever voor 37 Cent/pond. Het enige wat we niet zien is franse kaas, maar die hebben we nog nergens gevonden. We rijden daarna bij ons aan het strand en lopen een heel stuk. We eten in een chiringuito direkt aan het strand, want het is inmiddels al 3.30 pm. Het eten is zoals altijd en overal heerlijk. Of je nu in een duur restautant zit of in zo'n ding als hier, het is overal even lekker. Om 5 pm. komt de masseuse en Bernd is vandaag aan de beurt. Hij klaagt dat ze hem pijn gedaan heeft, maar hij kan nu weer naar rechts kijken, dus het heeft geholpen.

unser Haus.
rechts oben unser Haus

17 Januari Villa Ban Tai Koh Samui

Vandaag waren we van plan om te zonnen bij het zwembad, maar ze schijnt niet zo zoals andere dagen. De eerste keer in al deze weken !!!!  We rijden dus een beetje de buurt verkennen, wandelen en kopen onderweg Lemongrass wat we mee willen nemen en een waterplant. We bekijken voor de tweede keer Hakhon de hoofdstad en die blijven we vreselijk vinden.

18 Januari vlucht Koh Samui - Bangkok.  Hotel Lebua at State Tower

Om 10.15 uur komt Renate Lehmann de sleutel van het huis halen en we kletsen nog een half uurtje. Dan rijden we naar het vliegveld en we vertrekken om 12.15 uur. We moeten deze keer niets extra betalen, ofschoon we zeker 5 kilo te veel hebben. In Bangkok aangekomen staat er niemand die ons op komt halen. We bellen het kantoor van Oriental Escape en die zegt dat we even moeten wachten. Na 10 min. komt er een heer die zegt dat hij zijn auto gaat halen en dit duurt dan nog eens een half uur. We staan buiten te wachten op hem, dus lekker heet. We rijden naar het Lebua Hotel en daar worden we heel vriendelijk in ontvangst genomen. We krijgen maar weer eens een upgrade en die is niet mis. We krijgen een hele luxueuze 2 slaapkamer suite. Niet te geloven. de suite heeft een officiele prijs van 535 USD. ++. Wij betalen de afgesproken prijs van 200 USD ++. Al 2 maanden geleden heb ik een tafel gereserveerd in het Sirocco Restaurant, wat hier beneden op de foto te zien is. Dit bevindt zich op de 64 ste verdieping en is heel erg indrukwekkend. Het eten is prima, maar voor Thailand wel duur.

19 Januari. Bangkok Hotel Lebua at State Tower

We hebben geen late check uit gekregen, omdat ze volledig volgeboekt zijn.

20 Januari  / 1.30 am vlucht Bangkok-Dubai

Al om 6 uur opgestaan want ik moet nog veel inpakken etc. We gaan na het ontbijt meteen naar de winkel waar zilver verlocht wordt en halen een paar dingen, die we bij ons eerste bezoek in Bangkok al gezien hadden. Ook nog even naar Anita´s Silk zaak geweest. Dit was al de 3 de keer, maar nu was de zaak eindelijk open. Prachtige zijden stoffen ! In de namiddag hebben we een poos bij het zwembad van het hotel gelegen en om 6 pm. ben ik naar reflexology gegaan, bij de andere ingang van het hotel ( 60 min. 250 BHT). Bernd zag toevallig bij ons in het hotel Tuil en Brigitte Herzog. Die kwamen net van de Oriental Express Trein ( Singapore-Bangkok) en bleven 2 nachten in het Lebua. Jammer dat wij nu net weggingen. Toen ik terug kwam van de reflexology nog een tijdje zitten kletsen in het restaurant bij het zwembad. Wij hebben daar gegeten en om 9 pm. kwamen ze ons van Oriental Escape afhalen. We vertrokken om 1.15 uur en waren op tijd in Dubai. Daar moesten we in een hele lange rij door immigration. Vreselijk. Dit is alleen al een reden om niet meer met Emirates te vliegen ! Daarna een poos in de business lounge gezeten we zouden om  ... vliegen, maar zaten al een uur in het vliegtuig voor we weg konden, omdat het zo vol was. Toen nog eens 7,5 uur vliegen en toen nog eens 1 uur wachen in de lucht bij Frankfurt voor we mochten laneden. Al bij al 9,5 uur, wat wel erg lang was. Dan nog eens wachten tot we om 19.00 uur eindelijk aan boord kunnen van een Air Berlin toestel, ook weer een uur later als het moet zijn en we komen om 21.15 uur aan in Alicante i.p.v. 20.15 uur. Mr. Storl heeft de vlucht gelukkig vervolgd op het internet. Ja en om 22.30 uur zijn we dan na 48 uur op te zijn, eindelijk  thuis

verder naar huis

Star Clipper

Thailand

Links

Copyright © 1999-2008  Frannysworld, all rights reserved.