2009
 Singapore, Vietnam, Rivercruise Orient Pandaw, Angkor Wat,Thailand.
Foto albums

Angkor Wat

25 Februari

Om 7.30 uur vertrokken met de bus vanuit Prekdam en via Skun, Kampong Thom, Stoeung, Kampong Kdei en Damdek naar Siem Reap gereden. Zie kaart. Om 13.00 uur aangekomen. Bij het Kulen II Restaurant, waar de bus eindstation had, werden we al door een auto met chauffeur van ons hotel Pavillon d´Orient Hotel verwacht. ´s Middags zijn we nog met Mr. Seth en zijn TukTuk een rondje gaan rijden in de stad en naar de markt geweest.Hier worden mooie dingen verkocht; veel zijde en zilveren sieraden. Ook edelstenen. Dinner in ons hotel.

26 Februari

We zijn pas om 9.00 uur met onze TukTuk naar Angkor Wat gereden. Als allereerste bezoeken we de tempel die het verste afgelegen is, op 35 kms. ; de Banteay Srey Tempel. Deze tempel is meer dan 1000 jaar oud en heeft bizonder mooi beeldhouwwerk. In het landmijn museum zie je foto´s over de vreselijke dingen die onder het regime van Pol Pot gedurende de Rode Khmer oorlog gebeurd zijn. Hier kun je lezen wat er in dit museum te zien valt: Landmine Museum. Het volgende bezoek is aan de tempel Banteay Samre Tempel en daarna de Ta Prohm Tempel, die helemaal overwoekerd is door grillige reusachtige bomen.

Om 15.00 uur zijn we weer in ons hotel en 17.00 uur haalt Mr. Seth ons weer op. Weer naar de markt en om 19.00 uur eten in het Bopha Restaurant. Heel goed.

27 Februari

Vandaag bezoeken we met de tuktuk en Mr. Seth het zijde museum wat heel interssant is en in de buurt van het vliegveld ligt, dus best ver van ons hotel. Daarna gaan we naar de Les Artisans de Angkor, wat ons eigenlijk ten dele tegenviel. Erg voor de toeristen alles.  Daarna weer Angkor Wat.

28 Februari

We rijden met Mr. Seth naar de Golf Club. Het is nogal ver en we rijden minstens een uur met de tuktuk. Eenmaal aangekomen moeten we de tuktuk op de parkeerplaats laten staan en we worden met een busje naar het clubgebouw gebracht. We nemene Mr. Seth gewoon mee en dat was wel een grote uitzondering. Hij was nog nooit op een golfbaan geweest. Hij straalde helemaal. Hij kende wel golf van de tv. We drinken er wat en laten ons weer terug naar de tuktuk brengen. Een greenfee was er idioot duur. Over de 200 USD. Daarna rijden we weer naar het hotel.

1 Maart

Bernd is jarig vandaag !!!!

We waren gedurende enkele uren sightseeing met Mr. Seth en zijn TukTuk. In de namiddag heeft het komplete personeel van ons hotel Bernd gefeliciteerd en Happy Birthday gezongen. Ook krijgt hij een echte westerse chocolade taart ( frans) ! ´s Avonds zijn we naar een Apsara dans show gereden in het Kulen II Restaurant, maar zijn daar na een kwartier alweer weg want het was een massale toestand met een slecht reusachtig buffet.

2 Maart

Afscheid van het Pavillon d´Orient Hotel waar we het het heel goed naar ons zin hadden. We worden weer door hun chauffeur naar het vliegveld gebracht, waar we naar Thailand vliegen (Bangkok) . Gisteren hebben we al afscheid van Mr. Seth genomen, die ontzettend aardig was.

verder
Boven

Home Home Reizen Reisroute Singapore

Vietnam

Pandaw Cruise

Angkor Wat Cambodia Thailand Travelguide Foto Albums

Copyright © 1999-2009  Frannysworld, all rights reserved.