2009
 Singapore, Vietnam, Rivercruise Orient Pandaw, Angkor Wat,Thailand.
Foto albums

Thailand

2 Maart
Vlucht van Siem Reap naar Bangkok. De huurauto kregen we pas om 12 uur, i.p.v. 11 uur en toen was de sigaretten aansteker stuk. Deze hebben we echter nodig voor ons navigatie apparaat. We zijn samen met de man van Master Car rental naar Honda gereden, maar die hadden middagpauze. Toen op de terugweg naar het vliegveld in een kleine garage langs gegaan en die hebben er een nieuwe zekering in gestopt; alles ok. We kunnen vertrekken en rijden naar Ayutthaya waar we om ongeveer 16.30 uur aankomen. Het is een modern hotel aan de rivier. We eten 's avonds in het hotel.

3 Maart
Alle wats, pagodas, stupas etc. liggen hier op een eiland en we hoeven de brug maar over te rijden en we zijn er. Je koopt een ticket voor het Historical Park wat 50 THB kost. We hebben de meeste bezocht, maar van velen is er haast niets over gebleven. In de namiddag kwamen we nog aan een nieuwe golfbaan voorbij. We zagen een flight waar 6 golfers en 6 caddies in liepen; 12 man dus ! Dit schijnt hier niet abnormaal te zijn. 's Avonds gegeten in het hotel.
Historical Park Historical Park Buddha Kopf Wat Phra Mahathat. Historical Park

4 Maart
Om 10 uur bij het hotel vertrokken en nog een tempel bekeken. Dan ben ik in een Shopping Center binnen gegaan, waar ik pas om 13.30 uur  weer naar buiten kwam ! Ik had een stel hemdem gekocht voor Bernd, die prachtig waren uit linnen en heel mooi gemaakt. Ze werden steeds goedkoper en het duurde 1 1/2 uur voor het uitgezocht was wat ik nu eigenlijk moest betalen. Ook kreeg ik nog een badlaken kado !!! Ongelooflijk ! We rijden hierna naar Kanchanaburi waar we om 15.30 uur aankomen. We hebben een leuk huisje wat mooi ingericht is. Goede badkamer en het resort ligt aan de Rivier Kwai. We gaan nog boodschappen in de Tesco Lotus supermarkt doen en kopen o.a. een styropoor koeltas, zodat we altijd iets koels aan boord hebben.
Ayutthaya Wat Yai Chaya Mongkol.

Geschiedenis van Kanchanaburi in het Engels:

5 Maart
Om 9.30 uur staan we al op de golfbaan Nichigo met een buggy en 2 rosa caddies acheterop Om 12.30 uur zijn we al klaar. De laatste 2 holes hebben we met 2 Duitsers gespeeld. Zij is 74 en hij wordt 75 volgende week. Ze logeren in het Nichigo Resort 3 maanden lang. Dit resort ziet er niet geweldig uit en het ligt in the middle of nowhere. Hoe komen deze mensen erbij hier 3 maanden door te brengen. Ik zou hier helemaal gek worden !

6 Maart
Vandaag zijn we eerst op zoek gegaan naar een opticien, want vanochtend heb ik mijn bril kapot gemaakt. Silhouette hebben ze nergens, maar wel een soort van Thaise kopie en die heet Stepper. Bij 2 opticiens hadden ze deze, maar de kleuren vond ik niet zo mooi. Ik kijk nog wat verder. De bril staat nu scheef op mijn neus, maar het valt nogal mee.Daana zijn we naar de Blue Sapphire Golf Course gereden. De baan zelf zal wel erg mooi zijn, maar buitenom is het nogal  "vergane glorie". Ze zijn met een soort van urbanizatie begonnen en volgens ons was toen het geld op. Er waren veel Koreanen. Deze golfbaan ligt ongeveer 40 kms. ten noorden van Kanchanaburi. Van hieruit naar de Erawan watervallen gereden (65 km. van ons resort) Dit is dan nog eens 1 1/2uur richting oosten. Het was er erg druk en je moet heel ver lopen. Het was 40 graden en we zijn maar tot de 4 de waterval gekomen. In totaal zijn het er 7 en het duurt 4 uur voordat je boven bent ! Ietsje verderop ligt ook nog een golfbaan. Erg mooi ook. Ook het stuwmeer "Srinakharin Dam" (70 Km.) hebben we gezien en hier waren we helemaal alleen ! 's Avonds gegeten in ons hotel. Doodmoe.

7 Maart
Heel de ochtend aan de website gewerkt..

8 Maart
Van Kanchanaburi naar Hua Hin gereden en uren lang onderweg geweest met de nodige stops.
Onze villa in het AKA Resort.

9 Maart
Sightseeing in Hua Hin. We waren ook in een tempel aan zee op een heuvel, waar het vol apen was. Ook een bezoek gebracht aan de Black Mountains Golf Club en daar 's middags gegeten.

10 Maart

11 Maart
's Morgens hebben we eindelijk een opticien gevonden die Silhouette brillen verkoopt en ze hebben hier het kapotte deel geruild voor een uit een nieuwe bril die ze in voorraad hebben. Een nieuw deel te bestellen zou te lang geduurd hebben, want morgen gaan we hier weg.Daarna zijn we richting Pranburi gereden en daar hebben we een heel mooi stukje kust gevonden. We rijden hier morgen nog eens langs. 's Avonds in Hua Hin gegeten in het Itsara Restaurant aan zee met volle maan.

12 Maart
Pranburi beach.

13 Maart
Chumphon Beach Resort & Golf / Kamer 2205.

14 Maart

15 Maart
In de jachthaven "Haven" liggen mooie jachten. De toegangsweg is maar 4 meter breed en gaat stijl naar beneden. Het strand is helemaal in het noordwesten van het eiland Phuket. Wij waren de enigen.

16 Maart
Golf gespeeld in Mission Hills. ´s Avonds zijn we boodschappen wezen doen in Phuket stad bij Tesco en daarna hebben we in Surin bij Totto gegeten.

17 Maart
Vandaag hebben we met Mrs. Anchan afgesproken dat we nog 3 nachten langer blijven. Waar kunnen we het beter hebben dan hier ?. We willen desondanks toch nog graag Krabi zien dus besluiten we om om 10 uur lte vertekken en we zijn al om 19 uur terug.Alles bij elkaar 450 Km.!  De weg was relatief goed, ten dele zelfs autobaan, maar er waren ook stukken bij met grote gaten in het wegdek. Eerst reden we naar het Tub Kaek Beach strand en hebben daar gezwommen. Het water is hier overal 30 graden warm ! Daarna hebben we heerlijk gegeten in het  Kor-Bua Restaurant  en dan reden we naar het Noppharat Thara Strand , wat schitterend is met een prachtig uitzicht op de eilanden ervoor ! Er is ook een echte boulevard met veel zitplaatsen en parkgelegenheden.Is erg goed aangelegd.Nog zijn er geen hoge appartementsgebouwen.

18 Maart

19 Maart
Naar het strand van Nai Yang gereden ( duurt minder dan 10 min.) en daar hebben we 100 THB betaald om in het Sirinat Nationaal Park te mogen. Prachtig park waar je in de schaduw van grote oude bomen aan het strand kunt liggen. Weinig mensen, eigenlijk hoofdzakelijk Thais. Men kan de toiletten gebruiken van een Youth Hostel, wat dicht was. In de late namiddag zijn we naar Phuket city gereden ( 25 kms.) naar de Shopping Mall Central Festival waar hele mooie dingen te koop zijn ! Address: 74-75 Moo 5, Chalermprakiat Rd. T. Vichit, A. Muang, Phuket 83000

20 Maart
's Morgens sightseeing. Naar het strand van Nai Yang en daar gezwommen. 's Avonds weer gegeten bij Thai@Siam. Mevrouw Frei bood ons aan dat als we de volgende keer komen moeten we dit haar beslist direkt zeggen. Haar man is lid van de Blue Sapphire Golfclub en dan krijgen we speciale green fees. Aardig he.

21 Maart
We zijn al om 8 uur vertrokken uit Mission Hills en iedereen zwaaide ons uit. Onderweg prachtige landschappen met grillige bergen in de buurt van Krabi en miljoenen palmbomen waar ze olie van maken en nog veel andere produkten. Het is een soort van autobaan. Je ziet alleen het verkeer van jouw kant. Het laatste stuk had vele "bulten" ! Ook moest je oppassen dat niet ineens een koe op de weg kwam, of kippen of een auto die de verkeerde kant opging etc. Ik wilde graag de derry naar Koh Samui hebben van 12 uur, maar dat kwam anders ! Bij de eerste ferry in Donsak zeiden ze dat we misschien met de ferry van 2 uur mee konden. We belden toen Rentae Lehmann, die ons het huis verhuurd heeft op Koh Samui en die vertelde dat er nog een andere ferry was, waar we toen heen reden. Eerst reden we nog 25 km. de verkeerde kant op, toen weer terug en het was vlak naast de ferry waar we eerst waren. Ze heten Seatran. Daar was het nog erger; we zouden pas met de ferry van 4 pm. mee kunnen. Nou ja, we waren er nu eenmaal en begonnen met het wachten ! Uitgerekend nu moest er een hevig onweer ontstaan en we hadden onderweg een stinkende kip gekocht, die lekker de auto aan het verpesten was. Aangezien het toch warm was en het nu binnen regende, wilden we de airco aanzetten en nu krijgen we de auto niet aan de start! Wat een ellende. Master Carrental 24 uur service opgebeld, maar die sprak haast geen engels en vroeg steeds in welk hotel we zaten. Renate opgebeld, maar die spreekt geen Thai, dus die weer aan haar vriend proberen uit te leggen wat er aan de hand was.  Ik had de service het nummer van Renate gegeven. Haar vriend heeft de service dan toch kunnen wijs maken waar we zijn. Inmiddels heb ik de kerek gebeld van Master Car rental in Bangkok en die begreep het. Bernd inmiddels toen het een beetje minder regende naar de informatie van Seatran,want ik was bij het loket waar je het ticket koopt, maar daar verstonden ze me niet en toen belde ze iemand, die engels kon, maar ik kon haar vanwege het vrachtwagen verkeer die aan het loket kwamen, niet horen ! Bij de info riep een meisje gelijk een secvurity agent van Seatran en die ging op zoek naar een stratkabel op de parkeerplaats, waar iedereen stond the wachten om mee te mogen met de ferry. In onze rij stond er nog maat 1 auto en dat waren wij..... Ja hoor, hij heeft een auto gevonden, ook een 4 wheel drive met 2 dames erin die een startkabel hebben en bereid zijn onze auto te starten. Verschillende pogingen gedaan, maar niets. Inmiddels hadden we minstens 15 man om ons staan en een zat al achter het stuur, want die geloofde mij niet dat het niet aan mij lag... De agent heeft nog een dik rood kabel gevonden van iemand en ja hoor ; hij doet het !!!!!! Al met al een uur bezig geweest. Ook kregen we een telefoontje van Master Car iot Koh Samui, die zei dat we eerst daar maar iemand moesten vinden, want het duurde te lang voor er anders iemand bij ons zou zijn. Was erg attent. We mochten zelfs nog direkt mee op de boot en om 3 pm. stonden we erop met de motor aan natuurlijk ! Om 18.00 uur waren we dan in Villa Ban Thai waar Renate al op ons wachtte. Wat een dag ! Nog gegeten in Lazy Coco Restaurant wat goed was hier in Maenam. (www.seatranferry.com  ticket reservation call 077-251-555 Rate ticket: vehicle 400 THB 2 passengers 120 THB. ).

22 Maart

maandag 23 Maart
Sightseeing: Langs de kust naar onze longtailboot man gereden Sunee. Op de terugweg nog in de BigC boodschappen wezen doen.
dinsdag 24 Maart
Naar de golfbaan Santiburi gereden en daar gegeten. Ook afspraak gemaakt voor morgen om te golfen. Urenlang op het strand gezeten van het Maenam Resort in Maenam.

woensdag 25 Maart
Om 9.45 uur golf gespeeld op de Santiburi golfbaan tot 13.45 uur. Dan eten in Banpo hier 500 meter verderop. Rest van de middag en avond thuis gebleven. Het was heel erg heet en geen wind. Schitterend weer ! Een hele grote leguaan zit in het kanaal van ons zwembad !

donderdag 26 Maart
De leguaan is gelukkig uit het kanaal van het zwembad geklommen. 10.00 Longtailboot naar de Five Islands. De 5 eilanden worden bewoond door mensen die jaren lang hun eiland niet verlaten. Een keer per jaar komt er een boot met voedsel. Ze beschermen hun land omdat ze de zwaluwsnesten voor veel geld aan de chinezen verkopen.Op de terugweg hebben nog een bootje met 5 man aan boord die geen bezine meer hadden, op sleeptouw genomen. Gegeten in het Sunset Restaurant in Nathon.

vrijdag 27 Maart +

zaterdag 28 Maart
Twins Restaurant hier in Maenam.

zondag 29 Maart
Trip gemaakt langs Bophut en naar een tempel geweest.  's Avonds gegeten in Twins Restaurant hier in Maenam.
maandag 30 Maart
We zijn wel erg lui geworden en rijden pas 's middags naar de Santiburi Golfclub om een afspraak te maken voor een tee tim op woensdag. Blijven er gelijk maar voor de lunch.
Santiburi Golf Course Santiburi Golf Course Santiburi Golf Course
dinsdag 31 Maart
Strand gelegen hier beneden aan de oostkant. Strand is mooi met grote "stenen " erop verdeeld. Goed om te zwemmen.Op de markt in Nathon garnalen gekocht en ingredienten om een salade te maken, saus en spaghetti uit de supermarkt en we eten thuis.
woensdag 1 April
We hadden een afspraak om vandaag te golfen, maar uitgerekend deze ochtend is er een onweer. 's Middags naar de Mueang waterval gereden. Niks aan, omdat je alweer je auto ver weg moet parkeren en dan door allerlei souvenier kraampjes lopen om er aan te komen. Er liep sowieso niet veel water in de beek, dus kan de waterval ook niets bizonders zijn. Wat wel leuk was is dat we een olifant in het oerwoud tegen kwamen met zijn mahout.Die wilde steeds dat we op de olifant zouden gaan zitten voor een foto, dus dan maar een paar foto's naast Hong Kun, wat de naam was van de olifant (5 jaar oud). Dat durfden we toch niet zo maar. Op de terugweg bij zonsondergang in het Restaurant Banpo hier vlakbij gegeten.
2 April

3 April
Vandaag is het onze laatste dag op Koh Samui. De dag is met zon begonnen en een massage van Khun Noiy, maar dan kwam er een ontzettende wolkenbreuk die alles onder water zette en we hadden een invasie van miljoenen insekten. Het was net een horror film !
4 April
Wat een slecht weer vandaag. Zo is het niet zo erg om hier weg te gaan. Hier zitten we te wachten op het vliegveld tot onze vlucht PG134  met Bangkok Airways die om 12:45 vertrekt en aankomt om 13:50. Ik heb het Shangri La Hotel geannuleerd, want daar zijn ze aan het verbouwen en heb het Lebua State Tower Hotel op Silom Road geboekt. Ze halen ons met een BMW 7 van het vliegveld. We verheugen ons al op Bangkok !
5 April

Bangkok

6 April

7 April
Afscheid van het Hotel Lebua State Tower en van Bangkok en ´s avonds vlucht naar Frankfurt.
8 April-11 April
´s Morgens om 8.30 Uhr in Pforzheim aangekomen en konden gelijk beginnen met de chaos op te ruimen van de inbraak die er was in februari.

home

Boven

Home Home Reizen Reisroute Singapore

Vietnam

Pandaw Cruise

Angkor Wat Cambodia Thailand Travelguide Foto Albums

Copyright © 1999-2010  Frannysworld, all rights reserved.