2009
 Singapore, Vietnam, Rivercruise Orient Pandaw, Angkor Wat,Thailand.
Foto albums

Frankfurt

8 Februari
Om precies 18.00 uur haalt Mr. Storl ons thuis af en om 21.30 uur vliegen we  met een Airbus 320 van de Air Berlin met een vrouwelijke crew (= kapitein, co-pilot en 4 stewardessen) heel gehaast weg, zodat we voor 24.00 uur in Frankfurt aankomen, want daarna mag je niet meer landen. Het was een prachtige vlucht. Geen wolken, volle maan en je kon duidelijk de sneeuw op de Alpen herkennen. Om 01.00 komen we in het NH Hotel aan en om 02.00 uur liggen we in bed.
9 Februari
Deze dag was bestemd voor shopping en om 17.00 uur hebben ons Lilo en Walter afgehaald en meegenomen naar hun mooie huis. Ze hebben ons echt verwend en om 19.30 uur hebben ze ons terug gebracht naar de city en hebben we gegeten in het Rama V.
10 Februari

Na 2 keer Etihad te bellen om te vragen waar onze limousine blijft, zeggen ze ons we moeten zelf maar die firma bellen. Daar krijgen we te horen dat ze ons pas om 20.15 uur zouden ophalen, i.p.v. 18.30 uur. We hebben toen maar een taxi genomen en hebben op het vliegveld het adres gekregen, waar we de rekening heen moeten sturen. Etihad heeft geen eigen lounge zoals Emirates en we zitten in dezelfde als die van Priority en als je 25 Euro per persoon betaald mag je er ook in.Ben nog bij Emirates gaan vragen wanneer ze nu ook flat beds hebben in hun vliegtuigen, maar dat zit er voorlopig niet in. Dit is n.l. de reden dat we met Etihad vliegen.

Singapore

11 Februari

Abu Dhabi-Singapore

Intussen zijn we geland in Abu Dhabi om 7.10 uur.  Een fantastische vlucht gehad. We zaten in een soort van cocoon voor ons alleen. Echt gezellig. Je kon languit liggen. Heerlijk. Hebben vele uren liggen slapen. Ik ben er heel enthousiast over. De service was optimaal. Als je in het vliegtuig binnen komt wordt je begeleid naar je plaats. Het eten was goed, maar bij Emirates beter.  De lounge in Abu Dhabi is ook heel mooi en veel rustiger als in Dubai. Wel ijskoud en het wifi internet funktioneert nog niet. Over een half uur gaat het verder.....

12 Februari
Om 21.45 uur zijn we precies op tijd in Singapore en nemen een taxi naar het Goodwood Park Hotel. Dit hotel ligt aan de Scott's Road direkt bij de Orchard Road. Het heeft een tuin van 6 Hectar, wat heel aangenaam is. Het is een van de eerste hotels in Singapore samen met Raffles. Alles is gerenoveerd en het is een schitterend gebouw uit de Koloniale Tijd en maar 2 hoog.
13 Februari
's Morgens gewinkeld en 's middags bij het zwembad gelegen.'s Avonds in het hotel in het chinesche restaurant wat bij het hotel hoort gegeten.
Goodwood Park Hotel Goodwood Park Hotel Goodwood Park Hotel abends beim Schwimmbad.
Goodwood Park Hotel unser Schlafzimmer. Goodwood Park Hotel unser Schlafzimmer. Goodwood Park Hotel unser Schlafzimmer.
Goodwood Park Hotel Fruehstueck. Goodwood Park Hotel. Goodwood Park Hotel Lobby.
13 Februari
Met een taxi naar Little India gereden. Hier blijven we niet lang, want alles is vies en stinkt. We laten ons naar de Flyer brengen,Singapore's nieuwste attraktie; een reuzenwiel van 165 meter hoog, het hoogste van de hele wereld. We zijn totaal 7 personen in de kabine en het uitzicht maakt wel indruk. Alles is glas.'s Avonds bezoekt Theingi die uit Myanmar is maar nu in Singapore woont,ons in het hotel. Het was dolle pret met haar, terwijl ze eigenlijk zoveel heimwee heeft naar haar vaderland ! Zij is weg gegaan uit Yangon, omdat ze niets meer verdienen kon. Na de cycloon Nargis die duizenden mensen het leven gekost heeft, komen er bijna geen toeristen meer.
Little India Kokosnuesse Little India Francine's Fuesse !
Flyer. Flyer. Flyer.
14 Februari
We nemen een taxi naar Marina Square en gaan schoenen kopen voor Bernd bij Ergolab. Daarna gaan we nog op bezoek in Chinatown Point bij de Chu's Juweliers en antiek zaak, waar mijn olifanten broche en oorbellen vandaan komen. De artiesten uit Hongkong zijn ermee gestopt mooie juwelen te maken, ze rijden nu taxi, dus kan Chu niets meer bij hun kopen.... Jammer...We gaan te voet naar Clarke Quay en het Somerset Lian Court Shopping Center en rijden dan met een taxi terug naar ons hotel. Eigenlijk is het oude chinese deel van Singapore verdwenen voor een moderne wijk.De vrouw waar ik jaren geleden een theepot in een mand gekocht heb, kende me nog.
China Town lauter fremde Dinge Clarke Quay
15 Februari

verder
Boven

Home Home Reizen Reisroute Singapore

Vietnam

Pandaw Cruise

Angkor Wat Cambodia Thailand Travelguide Foto Albums

Copyright © 1999-2009  Frannysworld, all rights reserved.