Trip aan de Pacific

Click for Puerto Vallarta, Mexico Forecast

Rit aan de Pacifickust van San Miguel de Allende via Guadalajara naar Puerto Vallarta. Van Puerto Vallarta langs de kust tot Barra de Navidad . Via Manzanillo naar het meer Lake Chapala en via Leon weer naar San Miguel de Allende.

10 November

Tequila

Verkoop van Tequila en toebehoor. Jose Cuervo Tequila destillerij.
Ruiter Francine koopt Bananitas (gratis) Chinees

Om 8 uur rijden we weg richting Puerto Vallarta.In Tequila hebben we de destillerij van Jose Cuervo ( tequila) gezien. Overal wordt de tequila per liter aangeboden . Onderweg hadden we kilometerlang maisvelden, agavenvelden, cactussen,bananen en op het eind regenwoud.Om 18.00 uur zijn we aangekomen in Puerto Vallarta . We zijn erg teleurgesteld van de stad . Er zijn heel veel heel hoge hotels ( wolkenkrabbers) en ze zijn druk bezig er nog een heleboel bij te bouwen. In het donker hebben we ons hotel in Mismayola gevonden: Casa Iguana Hotel. Ik had dit hotel gereserveerd, omdat op het internet stond, dat het nieuw is.Het stinkt naar vocht en de airconditioning maakt zo´n herrie, dat we het uit moeten zetten.

11 November

Casa Iguana Hotel in Mismaloya Casa Iguana Hotel in Mismaloya Hotel Velas Puerto Vallarta
Golf Course Puerto Vallarta Marina Puerto Vallarta Marina Puerto Vallarta
Marina Puerto Vallarta Marina Puerto Vallarta Mismaloya
Mismaloya Mismaloya Mismaloya
Huis aan zee . Huis aan zee . Supermarkt
Kamers te huur. Strand. Strand
Strand jong stinkdier ?
Tamarindo Golf Course Tamarindo Golf Course Tamarindo Golf Course

8.30 Uur rijden we nog een keer terug naar Puerto Vallarta en bekijken alles nog eens met daglicht.´s Middags verder gereden richting Manzanillo, maar hebben kort hiervoor een bed gezocht  in Barra de Navidad. Een Mexikaan, die als chemicus bij Ciba Geigy gewerkt heeft en door de hele wereld is gereisd, bouwde hier een klein hotel.We aren al blij, dat alles nieuw is en er een moderne airco aan de wand hangt. Jammer genoeg blies het ons zowat uit ons bed en bovendien ging om 1 uur ´s nachts een fase van de stroom uit, dus hadden we dan helemaal geen airco meer ! Hij had dan ook 2 kamers verhuurd ( ons inklusief) en hiervoor had hij waarschijnlijk niet genoeg stroom ! Het dorp Barra de Navidad is blijkbaar een toeristenoord.......De Mexikanen drinken liever een tequila, als iets te repareren, op te ruimen of te schilderen.Zie foto´s hieronder.

12 November

Barra de Navidad 9.32 Uhr,35 graden. Het dorp en zijn stranden. Uitzicht op het Grand Bay Hotel.

Tussen Barra de Navidad en Isla de Navidad

Golf Club Isla Navidad. Fantastisch !

Grand Bay hotel en Isla Navidad Resort

Omgeving van Isla de Navidad

Tussen Manzanillo en Lake Chapala

13. November

Gisteren om 18.00 uur aangekomen in Ajijic bij het meer van Chapala. Zeer aangename temperatur en het is hier ook weer, zoals in San Miguel de Allende,een woonplaats voor vele Canadezen en Noord Amerikanen. Het klimaat is hier het hele jar door uitstekend. Deze keer hebben we een gezellig hotel met een goed restaurant, direkt aan het meer ; het Hotel La Nueva Posada.

14 November

´s Middags via Leon naar San Miguel de Allende gereden. We hebben Leon bezichtigd.Weer vele en mooie kerken en heel veel schoenenwinkels !! Leon is de leerstad van Mexiko.Op de landkaart ziet het eruit als een dorp, maar het is een stad met meer dan 1.000.000 inwoners . Toen het al donker was zijn we naar San Miguel de Allende gereden, tegen alle waarschuwingen in, dat je in het donker geen auto mag rijden. We hebben geen dier overreden en werden niet aangereden door een vrachtwagen ! Om 21.30 uur waren we thuis. IJSKOUD HIER !!!!!

15 en 16 November

Omgeving achrekant van ons huis. bloeiende Cactus in de wildnis Uitzicht op San Miguel de Allende

Afgelopen zaterdag hebben we de nieuwe fase van onze reis voorbereid. Ons oorspronkelijk plan ging niet door, daar alle hotels in Merida vol zijn en er zijn ook geen vluchten meer ( congres).We hadden van Spanje uit niets geboekt, omdat iedereen zei, dat het toch laagzeizoen is, maar niemand heeft ons iets over dit congres verteld en ook niet , dat 20 November een nationale feestdag is: de dag van de Revolutie. De Amerikanen hebben Thanksgiving eind November en iedereen wil naar de Yucatan Peninsula.We hebben geboekt bij Mexicana Airlines en vliegen Yucatan en terug, alle hotels, inkl. transport van de airport naar het eerste hotel en retour aan het eind van onze vakantie.

17 November

Auto van Avis geannuleerd en een gereserveerd via het Internet in Spanje bij Avis in Playa del Carmen. De laatste inkopen gedaan in San Miguel, onder andere een nieuwe reistas en een grote koffer .Afscheid van onze honden en kat genomen. Om 16.30 Uhr pas weg naar Mexico City ( 270 kms.) en waren we al om 19.00 Uhr , daar ik volgas gereden ben, omdat ik zo gauw mogelijk in de buurt van de stad Mexico wil zijn, voor het donker wordt op deze autobaan vol gaten en waar de laatste 100 km. het wegdek heel slecht is en auto´s zonder licht onderweg zijn en dieren. We hebben dan toch nog maar liefst 2,5 uur nodig gehad, om door de stad tot bij ons hotel te komen ! In Mexico City wonen 25.000.000 mensen en uitgerekend op het stipuur moeten wij er door !

verder........

Top of Page

Copyright © 1999-2009  Frannysworld, all rights reserved.