18 November

We hebben 2 koffers en een tas bij de concierge in het  Hotel Holiday Inn laten staan, tot we terug komen naar Mexico City. Ik ben erg benieuw, of we de spullen terug zullen krijgen en of het nog heel zal zijn. We hebben namelijk dingen uit keramiek gekocht. Oop weg naar het vliegveld moesten we de auto nog vol tanken, alvorens deze weer bij Avis af te geven. Toen we weg reden bij het benzinestation en daarna bij het stoplicht stonden, stak een politie agent zijn hoffd door het open raam en wilde de papieren van de auto zien en ik moest mijn rijbewijs afgeven. Bernd had geen veiligheidsriem aan ( zoals altijd) en zijn compganon en hij wilden een boete van 990 Pesos ( 99 US Dollar ongeveer).Ik vertelde hem, dat we niet zoveel geld cash bij ons hadden en hij wilde weten, hoeveel we dan hadden. Toen herinnerde ik me een verhaal uit Costa Rica en vroeg aan Bernd hoeveel geld we hadden ( maar fluisterde gelijk " wenig" !) Hij haalde 620 Pesos uit zijn hemdzak en ik laat het de agent zien. Na veel gezeur, want zijn compagnon deed ook nog een woordje boveop, dat ze eigenlijk 1000 Pesos wilden, heb ik hezegd, dat hij dan maar een boete moest schrijven en naar ons op moest sturen. Toen wilden me ze mee nemen om de hoek. Ik zei, dat we naar het vliegveld moesten en hij hield een boek onder mijn neus en deed met zijn hoofd een beweging ricxhting boek. Did had hij al een keer eerder gedaan en plotseling snapte ik, wat hij wilde. Hij wilde dat ik het geld erin deed. Ik heb toen gezegd dat ik hem begreep en dat ik eerst mijn papieren terug wilde. Die kreeg ik en ik legde het geld in zijn boek. Weg waren ze.......Wat een bandieten. Bij de luchthaven bleef ik in de auto zitten en Bernd heeft de vouchers van VTP gehaald.

Daarna zijn we naar Avis, waar gelukkig alles perfekt was. Zij hebben ons weer naar het vliegveld gebracht. Bij het inchecken heb ik naar plaatsen bij de nooduitgang gevraagd.De heer begint te telefoneren en praat eeuwig... Ik vraag of er een probleem is en hij zegt, dat het vliegtuig vol is en dat we in de business class zullen zitten. Bij de gate zeggen de meisjes, dat we op een wachtlijst staan.Wat ? We hebben hotels betaald voor meer dan een week etc.Dan zegt ze, dat we maar moeten gaan zitten.De mensen worden allemaal naar nummer opgeroepen en wij zitten nog steeds braaf te wachten.We krijgen te horen, dat er 12 passagiers teveel zijn. We kijken dan toch maar een keer, hoe dit nu eigenlijk zit. We krijgen stoelen toegewezen, die ver uit elkaar liggen en ik reklameer bij een chef. Deze geeft ons andere nummers en zegt er bij, dat als er al iemand op deze plaats zit, moet deze maar ergens anders heen. Zo ging het dan ook en uiteindeljk zaten er een stel kinderen in de business class. Rare bedoening hoor ! Mexicana Airlines is een partner van Star Alliance.Ik ben benieuwd hoe het verder gaat....

Aangekomen in Cancún worden we ontvangen door  VTP, de mensen die alles organiseren voor Mexicana Airlines. Ze brengen ons met een minibus naar ons hotel, wat toch nog een uur rijden is. Het Hotel Gala Resort is erg mooi ( Grand Tourism, wat meer dan 5 sterren is),maar ze hebben ons jammer genoeg een kamer gegevenb bij het hoofd zwembad en ook nog tegenover het volleyballnet. Om 22.00 uur heb ik de vriendelijke receptioniste gevraagd naar een andere rustige kamer ( waar ik ook naar gevraagd had bioj het reserveren) en we konden naar een kamer in de tuin, een die wij eigenlijk al uitgezocht hadden, dus perfekt ! Ver van alle lawaai. Ook met eeen zithoek en in een villa met 12 kamers. Iedere villa heeft nog eens een eigen zwembad. Kan niet beter. We verhuizen nog diezelfde avond en zijn helemaal happy.Het diner is uitstekend en het hotel is schitterend.

Click for Cancun, Mexico Forecast

19 November

We hebben een fietstoer gemaakt van 2 uur tot Playa del Carmen.We hebben ons hotel bezocht, waar we over 2 dagen heen gaan. Daar wisten ze echter nog niets van onze reservering. Ze hebben ons in de namiddag opgebeld , om te vertellen dat  VTP het Hotel Continental in Cancun gereserveerd heeft. David gezocht, de vertegenwoordiger van VTP, en hem alles uitgelegd. Later zei hij, dat ze alles in orde gebracht hebben. We zijn naar het strand gegaan en hebben de rest van de dag niets meer gedaan, behalve gegeten.

20 November

Op de derde dag hebben we ´s morgens  met een hobiecat gevaren, wat geweldig was ! Om 15.00 uur moesten we jammer genoeg uit het hotel, omdat de komende week alles vol is. Een taxi heeft ons naar ons nieuw quartier gebracht het Continental Plaza  Hotel, in de buurt van het Dorp en ook direkt aan het strand. We hebben een mooie grote kamer, ook weer met een zithoek etc. op de 4 de verdieping met een fantastisch uitzicht op de zee en ferries  die naar het eiland Cozumel varen ieder uur. ´s Avonds in het dorp in het  Restaurant Yaxche (Calle 8 entre Av. 5 y 10) gegeten. Heel goed. ´s Nachts kan men goed slapen bij het geluid van de zee.

Restaurant Yaxche Playa del Carmen

Recepten

21 November

Playa del Carmen aan de rand van de stad .
Om 13.00 uur de gereserveerde auto bij Avis afgehaald. Alles OK. We zijn gelijk verder gereden naar  Cancún. Interessant het te zien. Toch iets heel anders als Benidorm.

Cancún

22 November

Tulum

Vandaag rijden we naar Tulum om de Maya tempels te bezichtigen. We zijn er al om  8.30 uur voor de meeste toeristen aankomen. Daarna rijden we nog verder in het binnenland naar Coba over een weg met veel gaten ! Beide plaatsen zijn heel interessant !In Coba hebben we de Pyramide beklommen, die 100 treden heeft en 42 meter hoog is. In het mitten van de trap is er een touw, waar men zich aan vast kan houden.Naar boven gaan is niet zo erg als naar beneden. Van Coba zijn we richting zuiden van Tulum op een zandweg langs de kust gereden. De weg is heel erg slecht, maar verder is het er erg mooi. Er zijn veel  Cabañas of hotels met Cabañas, die men kan huren. Heel erg mooi !!!! Herinnert me aan de hippietijd in Ibiza. Het strand is sprookjesachtig met heel veel palmbomen. ´s Avonds gegeten bij een Italiaans Restaurant in Playa del Carmen . Heet bei einem Restaurant Mañanitas.Op weg naar het hotel ben ik over een drempeltje gestruikeld en languit gevallen. Heb o.a. mijn grote teen vreselijk pijn gedaan ! Kan bijna niet meer lopen en is erg lastig.

Onderweg richting Cobá

Cobá

Hotel Restaurant Zamas en Cabañas in Punta Xamach ( ten zuiden van Tulum).

23 November

De tourorganisator van ons hotel heeft ons naar Puerto Morelos gestuurd, om daar met een autoferry over te steken naar het eiland Cozumel. Daar willen vanfdaag eigenlijk heen. Deze ferry is echter in Calica, precies de andere richting van Playacar. Hiermee was de ochtend dus voorbij. We hebben dan maar besloten naar het Shoppingcenter te gaan om in het Internet te gaan, daar het maar 10 Pesos/uur kost ( 1 USD) en in de hotels ikost het gelijk al 20 USD of meer.

We rijden weer naar het hotel en gaan naar het strand.´s Avonds weer in Las Mañanitas gegeten. Daarna  waren we nog in een mooie kunstgalerij met fantastische beelden uit brons en marmer.

24 November

Chitzen Itza

Om 8.00 uur al vertrokken en via de autoweg ( ten dele moet deze betaald worden ) richting Chitzen Itza. We zijn er op tijd, alvorens de toeristenstroom arriveert. Erg beindrukkend ! We gaan terug naar de autobaan en rijden via Izamal ( foto beneden van kerk) naar Merida, waar we ´s avonds om 16.30 uur aankomen . We zoeken ons Hotel Regency Hyatt, rijden nog een ronde in de stad, eten in het hotel en vallen doodmoe in bed.

25 November

Merida
´s Morgens Merida bekeken.In het centrum denk je dat je op de Champs Elysées in Paris bent. Fantastische huizen !Zijn richting zuiden gereden naar Uxmal. Ook een plaats om nooit te vergeten ! We hebben alles goed bekeken. Het is geweldig!  ! Volgens ons is dit de mooiste plek om Maya overblijfsels te bezichtigen.

Uxmal

26 November

Om 13.00 uur onze huurauto afgegeven en met de ferry naar Cozumel overgestoken.Na 2 uur hadden we het wel bekeken. Een stel Souvenirwinkels en lastige verkopers.Er lagen 5 cruisschepen . We zijn zo snel mogelijk weer terug gagaan naar Playa del Carmen. Daar zijn we nog een keer naar de bronzen beelden gaan kijken. Zijn prachtig ! Gegeten in Yaxche en onze koffers ingepakt.

27 November

Zonsopgang vanuit onze hotelkamer. Mexicana Airlines Mexico City vanuit het vliegtuig.

Afgehaald door VTP met een Minibus om 7.50 uur  en naar het vliegveld gebracht in Cancun. De vlucht naar Mexico City gaat om 11.00 uur en 2 uur later komen we in Mexico City aan .´s Avonds om 21.20 uur vertrokken in Mexico City. Via Madrid naar Alicante, waar we eindelijk de volgende dag ´s avonds aankomen. Het was een geweldige reis........!!!!!

naar huis.......

Top of Page

Copyright © 1999-2009  Frannysworld, all rights reserved.