5 Maart
Brisbane

Gisteravond zijn we na een goede en 3 uur durende vlucht om 6.15 pm.aangekomen in Brisbane en we werden door Emirates limoservice bij de Medina Apartments afgeleverd . Hier komen we nooit meer: een hele kleine kamer met uitzicht op 4 autowegen. Ze tonen ons nog 4 andere kamers, maar die zijn ook allemaal niets. Jammer dat deze kamer al betaald is. Alle andere kamers zijn vol. We brengen een vreselijke nacht zonder slaap door. De volgende ochtend halen we direkt de gehuurde auto bij  Britz, wat tegenwoordig geen Britz meer is, maar Thrifty's. De auto  hebben we ook al betaald bij het DER Reisburo in Duitsland, maar dat doen we ook niet meer. Het was zogenaamd alles inklusief, maar nu moeten we nog een keer  26,90 AUD GST belasting extra betalen, omdat dit verkeerd in hun" Systeem zit", want Britz verhuurt enkel en alleen nog  campers en de afdeling personenauto's heeft Thrifty overgenomen. Het is welsiwaar niet veel geld extra, maar het gaat om het principe. We zoeken nu eerst een ander quartier en we trekken in een  Motel , wat tamelijk nieuw is. ook niet ver van het centrum.
Nadat nu alles  ok is varen we met een zogenaamde  Cat (Boot) de hele rivier af en weer terug. Heel interessant en comfortabel om op deze manier de stad te bekijken. 's Avonds eten we nog bij een Italiaans restaurant en de dag is ook alweer voorbij!
CBD Center Storey Bridge Pelikanen voor een restaurant
Pelikanen voor een restaurant De City Cat Ferry Een huis aan de rivier.
CBD Center Aanlegstijger van Cat Storey Bridge

6-7 Maart

We rijden al vroeg  richtung Gold Coast en zijn  om 11 am. bij David Priori, die ons de rest van de dag alles uitlegt van zijn huis en , boot etc.' Middags eten we in de Marina Mirage en ' s avonds eten Bernd en ik nog eens in een restaurant in Broadbeach. De volgende dag 's middags vliegt David naar Alicante. Deze foto's zijn van ons nieuwe "thuis".

façade aan de straat kant façade aan de kant van de rivier
Keuken Keuken Familyroom Woonkamer
Slaapkamer Terras Terras Terras

8 Maart

De hele dag met de boot weg. Andrew (een vriend van David) kwam met Julles, een vriendin, om 10 uur en om 15.30 uur kwamen we terug  We hebben gegeten in Sanctuary Cove.

9 Maart

Kapper, boodschappen - en poetsdag .

10 Maart

Vandaag gaan we aan het strand .

Surfer Machine om het strand te poetsen super strand redder

11 Maart

Om 6 uur naar Brisbane gereden om Hans en Petra van het vliegveld te halen. Het wordt al na 9 uur voor dat we terug zijn. We maken een lekker ontbijt en rijden in de namdiddag een ronde om de omgeving te laten zien. ' s Avonds gegrilld op onze barbecue thuis.

12 Maart

Vandaag rijden Bernd en ik naar Curumbin en van daaruit in het zg. Hinterland over Murwillumbah terug aan de kust langs de Tweed River. Onze gasten hebben nog steeds last van een jetlag.Wij hebben dit gelukkig ZELDEN.

Strand bij Broadbeach Bananas in het regenwoud Hinterland landschap
suikerriet

bloeiende boom

13 Maart

Strandleven in Surfers Paradise.

Sovereign Island Picknick bij Hope Island

14 Maart

We spelen golf op de Greensborough Golfclub samen met de inwoners.

15 Maart

Vandaag rijden we met onze gasten nog eens dezelfde tour zoals op 12 maart. 's Avonds eten we in het Restaurant Fellinis in de Marina Mirage.

Mooi huisje bij de Rock Pool Picknick an de Tweed River Koffieplantagen

16 Maart

Andrew  (vriend van David, de eigenaar) haalt de boot af voor een reparatie.  Hans,Bernd en Petra varen mee tot Sanctuary Cove. ' 's Middags gaan allen naar het strand en ik heb gekookt.

De boot Daar komen ze langs gevaren ons huis een gondel!
onze boot onze boot onze boot Sanctuary Cove
  Hans,Bernd,Andrew Hans in de viswinkel

17 Maart

's Middags rijden we naar het Currumbin Dierenpark. Wij waren hier een paar jaar geleden ook al, maar we zien altijd graag weer dieren.'s Avonds thuis gegeten.

18 Maart

Vandaag regent het! Bernd ging wandelen en heeft een paar foto's gemaakt van de Flying Foxes, die reusachtig grote vleermuizen, die iedere avond als het donker wordt. hier met duizenden voorbij vliegen. Ze komen dan uit een park hier vlakbij en heel vroeg 's morgens komen ze weer terug. Men zegt dat ze mango's gaan eten in het binnenland. Of het waar is weten we niet.

Op de terug weg heeft Bernd nog een hondenkapsalon gefotografeerd bij ons in de straat. Een duitse herder was net in behandeling!

19 Maart

Om 7.30 uur rijden we weg en ons doel is Toowoomba, maar met een omweg via de Cunningham en New England Highway. In Toowoomba hebben we het Cobb & Co Museum bezocht. Om 19.00 uur zijn we weer thuis. Een mooie trip.

uitzicht Boonah Boonah Boonah
Moogerah Lake uitzicht Glengallan Homestead Glengallan Homestead
Cobb & Co Museum het grootste karren Museum van Australie Cobb & Co Museum het grootste karren Museum van Australie Cobb & Co Museum het grootste karren Museum van Australie Cobb & Co Museum het grootste karren Museum van Australie
Toowoomba Park Toowoomba Park Toowoomba Park Queenslander

20 Maart

' s Morgens naar de Carrara Markets.

21 Maart

Golf gespeeld op de prive golfclub Southport.

22 Maart

Nadat Petra en Hans weggereden zijn richtung Sunshine Coast, rijden wij naar het eiland North Stadbroke Island,een eiland ten zuidoosten van Brisbane, met liefde ook Straddie genoemd. Straddie is het 2. grootste zandeiland van de wereld (na Fraser Island) en is maar 1,5 uur van Brisbane .
Er heerst een subtropisch klimaat en de temperaturen vallen nooit onder de 20 graden. Straddie heeft 3 kleine dorpjes:Dunwich, Amity Point en Point Lookout en alles bij mekaari maar ca. 3.000 permanente inwoners. We komen na een 45 minuten durende overvaart in Dunwich aan. We nemen de veerboot van 17.30 uur terug en zijn om 20.00 uur thuis.

Ridgewood Downs Estate,Cleveland Ferry van Cleveland naar Dunwich Truck achterkant van de Truck hangt in de lucht
Truck Picknick in Point Lookout Cylinder Beach Paard op het Strand
Paard gaat baden. Paard gaat baden. Ferry terugreis zonsondergang

23 Maart

's Middags "onze" boot gezien in de Gold Coast City Marina. Foto:Zonsondergang in Sanctuary Cove

24 Maart

Aankomst Barbara en Ray met zoon Ryan uit Nieuwzeeland. 's Avonds vis gegeten bei de Marina Mirage.

Barbara en Ryan

25 Maart

Vandaag de hele dag met de boot weg geweest. We waren bij het eiland South Stadbroke Island. Hebben niet gezwommen uit angst voor haaien. Ik vind de Middellandse Zee een stuk aangenamer!
Barbara en Bernd Ray en Barbara Ray en Barbara Marina Mirage

26 Maart

's Middags heeft het voor de tweede keer geregend sinds we van thuis weg zijn. Goed voor computerwerk.

27 Maart

Aan het begin van de Smith Street is er een " Rod Auto Show " en we rijden er samen met Barbara, Ray en Ryan heen.

Race Team Mobiele koffie-automaat

28 Maart

Om 11 uur ontmoeten we Ray,Barbara en Ryan bij het  "Q1"  gebouw, wat het hoogste residentieel gebouw wordt in de wereld; 79 verdiepingen! We nemen de lift tot op de 42. verdieping ( de rest is nog in bouw)  en  bekijken alle 7 apartementen. Ze zijn bijna allemaal verkocht en het goedkoopste kost ongeveer 1.000.000 AUD (650.000 Euro) voor 120 m2! Prachtig uitzicht maar vreselijk!

29 maart

Ray en Barbara hebben al om 8 uur 's morgens afscheid van ons genomen en Hans en Petra vliegen vanavond terug naar Duitsland.Wij zijn 'smiddags nog naar Mount Tamborine gereden, omdat Hans en Petra liever thuis wilden uitrusten.Om 17.52 hebben ze de laatste trein genomen vanuit Nerang direkt tot Brisbane International Airport.

tuincentrum manege met zwembad voor de paarden Canungra Mount Tambourine
Mount Tambourine Winery Afscheid Hans en Petra Station Nerang Petra in de "Airtrain"

30 Maart

Het is bewolkt en maar  21-24 graden en we spelen vandaag golf op de Royal Pines Aroona Course.Op de foto benden is een boom die op de golfbaan staat en dateert uit ca.1800.

31 Maart

Bernd was op de Driving Range bij Palm Meadows Golf Club en ik ben naar Runaway Bay Marina gereden, daar il wilde vragen, of we "onze" boot er kunnen laten, omdat we voortdurend een probleem hebben met onze lift. Ze hebben nog maar 1 plaats vrij (oveerigens 130 AUD/week voor een 32 foot boot, daar kunnen ze bij ons een keer een voorbeeld in onze havens aan nemen!).Jammer genoeg moet je hier ook steeds naar de getijen kijken en zijn er bij eb ook weer zandbanken, waardoor je niet in de haven kunt. Is erg lastig! Ik haal Bernd weer op en we rijden naar Robina , om de The Colonial Golfbaan  te bekijken. Hier moeten we beslist ook nog spelen....  Het clubgebouw is een hele grote Queenslander.

1. April

We hakken vandaag de knoop door: we gaan met de boot weg zonder Andrew , zoals we oorspronkelijk met David afgesproken hebben.  Bernd kan minstens zo goed varen als hij en naderhand blijkt veel beter!  We hebben zoals altijd een probleem met de lift. Bij het uit het water halen, ging hij weer scheef.Ik heb direkt Jim gebeld de mecanicien en hij zou zo gauw mogelijk komen. Na een uurtje belde hij dat het in orde is. We varen een stuk over de Broadwater. We ontmoeten 2 keer de politie en bij de eerste keer doen ze gebaren, dat we langzamer moeten varen ( gaan maar 3 knopen i.p.v. 6, wat geoorloofd is op dit stuk) . We maken teveel golven! Op sommige plekken, zoals direkt bij ons voor de huisdeur, mag je tot 40 knopen varen. Dat hier niet meer gebeurt, begrijpen we niet.   Na enkele uren komen we terug en ik doe de lift naar beneden met de remote control vanaf de boot; het funktioneert !!! Bernd vaart mooi langzaam in de lift en we doen hem naar boven en alles gaat perfekt! Het blijft ons allemaal een raadsel. Zo dat was een leuke tocht zo alleen zonder Andrew en zijn keiharde muziek en zijn vreselijk snel varen etc. etc......

2. April

We willen nog een keer naar het zuiden rijden. Werijden pas om 9.30 uur weg, wat voor Australische begrippen aan de late kant is! We nemen de Pacific Highway 1 , die als autobaan uitgebouwd is tot kort voor Brunswick Heads. Hier is het vandaag markt, ziets als Jalon. Eiegnlijk veel meer zoals het vroeger in Ibiza was in de hippie tijd. We kopen Ladyfingers Bananas die niet te "vreten" zijn zo hard zijn ze. Ik wist niet dat bananen zo hard kunnen zijn!  Die moeten we nog een poosje in de auto laten liggen om ze rijp te laten worden. Verdere inkoop is een pot zelf gemaakte sinasappeljam . Deze weten we dus nog niet hoe die zal smaken. Ik zou het liefst verscheidene hoeden kopen, maar meer als een kan ik toch niet dragen en dat is de enige manier om ze in een vliegtuig te transporteren, want met een hoedendoos ben ik eens 22.000 kms. retour , maar dat wil ik niet nog een keer. We rijden verder naar Byron Bay, wat een gezellig stadje is en waar het strand heel beschut ligt. Geen grote golven. zoals verder overal. Van Byron Bay naar Ballina waar we vis eten in de haven.  In Ballina hebben we de weg nummer  44 genomen naarTeven en verder over heel kleine wegen naar Eltham en van Eltham naar Lismore.Dan van Lismore naar Murwillumbah, Tweed Heads en Surfers Paradise. Een  fantastische route met prachtige uitzichten op de bergen.  Veel macademia-bananen- en citrusbomen, wouden en rivieren gezien.

Markt Byron Bay Strand Byron Bay Strand Byron Bay
Gambas Ballina Lismore Hotel 1928 Bananenplantage Grote Queenslander bij Murwillumbah.

3 en 4 April
Niets bizonders gedaan.
Strand, Reisburo etc. Een reis naar Vanuatu geboekt van 19 tot 25 April.

5. April

Rit naar Mt Tambourine

Kukaboora Mt.Tambourine cafe Kukaboora
Kukaboora waarheen ? Eucalyptus

6 April

Golf gespeeld op de Sanctuary Cove The Palms Golfcourse. Een schitterende golfbaan en heel moeilijk!

7 April

Real estate bij Runaway Bay gezien. Eengrondstuk wat ons tamelijk goed bevalt, kost maar liefst voor 700 m2 , 2.500.000 AUD.,dus  1.500.000 Euro. JAMMER dat het zo duur is!

"Nachbarn" "Haeuschen" auf Eckgrundstueck Es hat auch noch Kanalzugang. Grundstueck zu verkaufen.Hinten mit Bootsteiger
Blick vom Grundstueck aus. Blick nach links. Die Strasse heisst Shearwater Esplanade. Strasse ist nicht durchgehend.

8  April

Uitstapje naar de Hinze Dam en Springbrook in het Hinterland. Bij de Hinze Dam hebben we gepicknickt en een  5 Km. lange bushwandeling gemaakt. We waren na een uur alweer terug, maar het was erg heet en vermoeiend.  Verder geen fauna gezien.Die hebben we dan later in het regenwoud van  Springbrook National Park gezien.

ich mit Rucksack Blueten an Baum Hinze Dam
Australischer Bush Springbrook National Park Regenwald Kukaboora

9 April

Niks bizonders gedaan.

10 April

's Morgens naar een markt bij de paarderenbaan.Allemaal zelfgemaakte produkten.Voor de 2. keer de Sanctuary Cove Palms Golfbaan gespeeld..

hollandse poffertjes italiaans brood en pasta/italienisches Brot und Pasta bio groente/bio Gemuese Ananas Sunshine Coast
Hope Island Harbour Hope Island Harbour Lorikeet Sanctuary Golfcourse
Buggy met honden/Buggy mit Hunde Sanctuary Cove Sanctuary Cove Theather Appetizer Jakobsmuscheln

11 April

Bernd en ik met de boot weg. Zo ziet de boot eruit: click hier en ga naar de linker hoek boven waar "Yachts" staat en dan op  de 320 clicken . Daar waar  320 Express staat, kan men dan nog de details van de boot zien.

12 April

Golf gespeeld op de Emerald Lakes Golfbaan. Mooie baan, maar veel te veel lawaai! 's Avonds in het z.g. beste italiaanse restaurant gegeten "Volare" in Broadbeach en Bernd was niet erg gelukkig! Hij heeft zelfs een deel van zijn eten niet gegeten.
Bernd met leguaan clubgebouw

13 April

Vliegreis Duitsland-Spanje uitgezocht, auto's gehuurd etc.Urenlang hiermee bezig geweest. In het shopping center van Southport 2 dekens die over de matras gaan gekocht. Zien er uit als een schapevel. Er zijn magneten in genaaid. Eén zo'n deken weegt bijna 5 kilo. Morgen gaan we ze op de post doen naar Perth, zodat we er voorlopig vanaf zijn. Daar pikken we ze dan weer op voor we naar huis gaan. Morgen is het hier onze laatste dag!!!!!

Links :
Springbrook

Landkaart Gold Coast
Gold Coast destination map

verder

Top of Page

Copyright © 1999-2010  Frannysworld, all rights reserved.