20 Februari

We komen om 15.00 uur aan in Auckland en voor ons is het pas 13.00 uur. In de Business Class zaten maar 7 personen. De nieuwzeeland limochauffeuse brengt ons naar The Viaduct naar het apartement van  Ray en Barbara. Als eerste bellen we die beiden op om hun te bedanken. Ray belt ons morgen ochtend op. We lopen nog een ronde door de haven en er is weer van alles loos. Cafes en restaurants vol en een gezellige ambiente. We eten voor het donker is en bij een goede Italiaan. Genieten daarna van ons terras en kijken in de haven. Het team Nieuwzeeland wordt gesponsort door Emirates Airlines en men  kan zien dat er nu geld is om uit te geven. Ze hebben nu een mooie hall gekregen. Daarvoor staan 2  regatta boten van het team NZ.

Aankomst Auckland

Apartement The Point, The Viaduct.

21 Februari

Ray heeft al een auto van Avis voor ons gereserveerd! Een Holden Commodore met alle toeters en bellen voor een prijs van hotelpersoneel! We halen hem 's middags af, laden onze spullen in en rijden naar Rotorua, want Ray en Barbara vinden het het beste dat we nu gelijk komen, zodat we in het   Okareka Lake House kunnen wonen, want het weer blijft nog de hele week mooi.
We arriveren pas even voor 6 uur, want het is toch best ver, veel verkeer en af en toe bekijken we ook nog iets onderweg. We bellen Ray op en spreken af bij zijn kantoor vlak voor Rotorua ( bij de duitse BMW vertegenwoordiger). Een hartelijk weerzien en hij brengt ons naar het huis aan het meer, wat ongeveer 20 min. rijden is.  Een droomhuis gelegen in een paradijs!! We hebben het al gezien toen het nog in bouw was en het is indrukwekkend mooi geworden! Er heerst absolute stilte en heeft naar alle kanten een fantastisch uitzicht.  Hier kun je echt uitrusten. Barbara komt ook en brengt gelijk van alles mee voor een barbecue. We kletsen veel.  Barbara vindt dat we de Mastersuite moeten nemen, wat we graag doen! Een reusachtig grote slaapkamer met bankstel, compuetrhoek, kleedkamer en een schitterende badkamer. In iedere kamer hangt er een plasma TV en DVD. Aan de wand hangt er een bedieningspaneel, waarop men kan kiezen wat men wil, TV of DVD kijken , CD's of radio luisteren. De houten vloer is uniek. Rond middernacht rijden Barbara en Ray naar huis en wij blijven aleen in dit heel grote huis.

Okareka Lake House

façade noordkant Tarawera Suite
Uitzicht van onze slaapkamer. Zonnenopgang. het meer.

22 Februari

´s Morgens maken we een lange wandeltocht en op de terug weg loopt een hond met ons mee, waar we niet meer vanaf raken. Zo we hebben weer een hond en wat voor een lieverd!!!!! Bij het hek aangekomen kan Bernd hem ervan overtuigen, dat hij toch beter weer naar zijn eigen huis kan gaan. Ik vind het erg...!
´s Avonds gaan we in Rotorua eten met Ray en Barbara. Als we terug rijden lopen er overal possums op de weg.

Okareka wandelpad uitzicht van de nadere kant van het huis. onze hond....! Bernd op het ligbed.

23 Februari

Vandaag nemen we een 2 zits kayak en gaan het meer op. In het begin onstaat er nog een discussie  tussen de kapitein (Bernd) en degene die moet roeien (ik). De kapitein wil niet doen wat de roeier hem beveelt. De rest van de dag doen we helemaal niets en ´s avonds gaan we weer eten met Ray en Barbara in Rotorua. Foto´s van de kayaktour hebben we niet, daar de kamera niet nat mocht worden.

24 Februari

We gaan nogmaals een tocht maken met de kayak, want we zijn hierin erg goed geworden ( wie had dit gisteren gedacht). Ik heb in het meer gezwommen en het water is zeker  25 graden. ´s Avonds hebben we heerlijk Thai gegeten in het Novotel met Ray en Barbara. Mon uit Thailand heeft gekookt. Heerlijk! Afscheid van Barbara.

25 Februari

Ray komt om 11 uur de sleutel halen en we nemen afscheid. Het waren overgetelijke dagen. We rijden via Tauranga en Whitford naar Auckland. We zijn pas om 21.30 uur in het apartement. Er is nergens een parkeerplaats vrij in de garage en Bernd belt Alf de huismeester, die direkt komt en ons een plaats geeft.

Rotorua Rotorua Formosa Marina

26 Februari

We gaan naar de viswinkel een paar honderd meter van ons apartement en halen Jakobsmossels, garnalen en sushis als aperitief. We gaan de apartementen bekijken hier schuin tegenover en rijden daarna naar Bucklands Beach. De apartementen vallen tegen en zijn duur. De meeste zijn verkocht aan Zuid-Afrikanen.

27 Februari

Rit van Auckland naar Half Moon Bay, een baai in het zuiden van de stad, waar we de ferry nemen naar Waiheke Island. We komen pas om 13.00 uur in Kennedy Point aan. Met de voucher van Avis kost de overtocht met Subritzky 141 AUD. Het voucherboekje van Avis heeft veel voordelen. We rijden de hele middag rond het eiland, wat erg mooi is.

Subritzky Ferry onze huurauto op de ferry boven dek Palm Beach
Bernd op het strand. Strand Ferry als tegenverkeer. hier gaan we er weer af.

28 Februari

Trip van Auckland naar Whaimate North in de Bay of Islands. Onderweg nog een schapefarm bezichtigd en in een restaurant in de haven van Whangarei gegeten. Kort voor we in de Bay of Islands aankomen rent er een kip over de weg. Bernd remt maar natuurlijk horen we een hoop lawaai ! Wij zijn niet over de kip gereden, maar Bernd ziet in de spiegel dat er overal veren vliegen. Degene die achter ons kwam is over de kip gereden en dan op onze auto. Hij heet natuurlijk Smith en zijn initiaal is B, dus zoek het maar uit !  Nou ja, aan onze auto zie je haast niets. Nu komt dan ook nog een Maori met een reflektor jack aan schreeuwend aanzetten met de dode kip in zijn hand. Hij wil weten wie nu deze kip wil hebben. Niemand had interesse en dan heeft hij ze maar meegenomen. Dit was wel om te lachen !
We komen al om 17.00 uur aan en rijden een rondje in Paihia. We komen om precies 19.00 uur bij Noelle en Graham aan. We slapen bij hun in huis. Ze hebben een prachtige villa gebouwd.

De haven van Whangarei.

1-3 Maart

1 Maart Bernd jarig!

Deze ochtend laat Graham ons zijn hele grondstuk zien. We doen dit met zijn auto en geven de eenden en de andere vogels voer. Sophie rijdt ook mee en zij heeft overal haar vaste bed, zelfs in de auto ! ´s Middags gaan we golfen in Kerikeri. Een super golfbaan, bizonder baan 13 waar een hoogteverschil is van de afslag naar de green van maar liefst 60 meter. Het is bovendien een Par 3.
´s Avonds vieren we de verjaardag van Bernd in een goed restaurant in Kerikeri met Graham en Noelle.
Eenden enz. Pukotuna Grondstuk van Graham Bernd en Graham
Grondstuk van Graham Huis van Graham en Noelle Huis Sophie
Sophie rijdt auto Noelle en Graham Baai in de Bay of Islands Bay of Islands
Kerikeri Golfbaan. Te Ngaere Havengebouw  Bay of Islands Haven Bay of Islands
Huis naast de parkeerplaats van de ferry. Amel Russell Uitzicht op de Bay of Islands

3 Maart

We nemen afscheid van Graham en Noelle en rijden naar Auckland. ´s Avonds gegeten in een Thai Restaurant.

4 Maart

We hebben de huurauto weggebracht, het apartement gepoetst, ingepakt en we worden door een chauffeur van Emirates om 15.30 uur afgehaald .
We vliegen om 6 pm. en zijn om 6 pm. in Brisbane (ja, dezelfde tijd) De vlucht duurt 3 uur.

verder

Top of Page

Copyright © 2022  Frannysworld, all rights reserved.